۱۳۹۲/۸/۱۲

پایان کورس مربیگری درجه ب در کابل، 15 مربی سند فراغت گرفتند


پانزده مربی افغانستان توانستند جواز ب مربیگری را از کنفدراسیون فوتبال آسیا کسب کنند. این برنامه آموزش مربیگری از بیست و یک روز پیش در کابل و تحت نظر اردشیر پور نعمت یکی از آموزگاران کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز شد.

دروس این برنامه آموزشی به شکل نظری و عملی بود. آقای پور نعمت در مصاحبه ای به طلوع نیوز گفت که به مربیان شامل این برنامه معلومات داده شده است و باید به مرور زمان معلومات به دانش این مربیان تبدیل شود و آن زمانی است که موفقیت مربیان می تواند تضمین گردد. 

مربیان شامل این برنامه از پنج ولایت افغانستان بودند. در آغاز این برنامه اعلان شد که 17 مربی در آن حضور دارند. یک تعداد مربیان شامل این کورس شرایط حضور در این کورس را نداشتند، زیرا بعد از کسب جواز ابتدائی، لازم است تا یک مربی به مدت دو سال مربیگری نماید که چند تن از مربیان این شرایط را نداشتند. این موضوع در اول اعتراض آموزگار این کورس را در پی داشت اما معلوم نیست چگونه وی قانع شد تا همه شاملین تا آخر در کورس باقی بمانند.

فوتبال افغانستان به شدت از نبود مربی رنج می برد و راه اندازی چنین کورسهای مربیگری کمک قابل ملاحظه ای در جهت رشد فوتبال حرفه ای در افغانستان می نماید. فدراسیون فوتبال امید دارد بتواند زمینه تدویر کورس برای جوازهای بالاتر مربیگری را نیز در افغانستان مهیا نماید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر