۱۳۹۲/۹/۵

سی و دو تیم ملی چگونه به جام جهانی 2014 برازیل راه یافتند


مرور مختصر بر حضور ۳۲ کشور در 
مسابقات جام جهانی فوتبال
۲۰۱۴ - برازیل

نوشته ی : حامد علمی

با پیروزی تیم ملی فوتبال یوراگوای بر تیم ملی فوتبال اردن در ۲۰ نوامبر، ۳۲ تیم اشتراک کننده در بیستمین دور مسابقات جام جهانی که سال آینده درکشور برازیل برگزار می گردد، مشخص شد. برای اشتراک در بیستمین دور مسابقات جام جهانی، این بزرگترین جشنواره ورزشی دنیا، ۲۰۳ کشور جهان ثبت نام کرده بود و در مجموع ۸۲۶ مسابقه در تمام قاره های جهان براه افتاد و ۲۳۳۴ گول به ثمر رسید. مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال در ۱۵ جون ۲۰۱۱ آغاز شد و کشور جاپان اولین تیم بود که به تاریخ ۴ جون ۲۰۱۳ به جام جهانی راه یافت. در میان کشورهای اشتراک کننده برازیل که کشور میزبان است، بیشترین حضور در مسابقات جام جهانی را داشته است طوریکه این کشور در تمام بیست دور گذشته بخت حضور را پیدا نموده و تیم بوسینا هرزه گووینا اولین بار است که در مسابقات شرکت می کند. هرگاه در بیستمین دور مسابقات یا جام جهانی سال ۲۰۱۴ چهار کشور برازیل، آرجنتاین، ایتالیا و آلمان قهرمان گردد جام یا کپ طلایی فیفا برای دایم مال آن کشور می شود و اگر کشور دیگری برنده شد جام طلایی چهار سال در آن کشور می باشد و در آغاز مسابقات سال ۲۰۱۸ دوباره برگردانده می شود. با این مقدمه کوتاه در ذیل تمام ۳۲ کشور اشتراک کننده در مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۴ را به طور مختصر (به اساس حروف الفبا) به بررسی می گیریم.

آرجنتاین
تیم ملی کشور آرجنتاین شانزدهمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه یافته و دوبار در سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان و دو بار در سال های ۱۹۳۰ و ۱۹۹۰ نایب قهرمانان جهان گردیده و یکبار در سال ۱۹۷۸ میزبان نیز بوده است. این کشور برای راه یابی به جام جهانی با نه کشور در قاره امریکا جنوبی مسابقات رفت و برگشت را انجام داد که در پایان ۱۶ مسابقه با بدست آوردن ۳۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و به تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳ نامش را در میان کشورهای اشتراک کننده مسابقات جام جهانی ثبت نمود. 
قابل یاد آوری است که اگر در جام جهانی سال ۲۰۱۴ آرجنتاین قهرمان شود جام طلایی فیفا برای دایم از آن کشور می شود زیرا این جام را دوبار از آن خود کرده و نظر به فیصله فیفا هر کشوری که سه بار یک جام را تصاحب کند آن جام برای دایم مال آن کشور می شود.

آسترالیا
تیم ملی فوتبال آسترالیا چهارمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه یافته اما هیچ گاه در رده های بالایی این مسابقات قرار نگرفته است. آسترالیا برای رسیدن به جام جهانی با چهار کشور آسیایی چون جاپان، اردن، عمان و عراق همگروه شد و با انجام ۸ مسابقه با اخذ ۱۳ امتیاز در رده دوم گروه خویش قرار گرفت و به جام جهانی راه یافت.

آلمان
تیم ملی کشور آلمان هجدهمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه یافته و سه بار در سالهای ۱۹۵۴،۱۹۷۴ و ۱۹۹۰ قهرمان و چهار بار در سال های ۱۹۶۶ ۱۹۸۲ ۱۹۹۰ و ۲۰۰۲ نایب قهرمان جهان گردیده است. این کشور براه راه یابی به مسابقات جهانی در قاره اروپا در گروه سوم یا C با کشورهای سویدن، جمهوری آیرلند، جزایر فارو، قزاقستان و اطریش همگروه بوده و با انجام ده مسابقه با ۲۸ امتیاز در صدر گروه خویش قرار داشته و به تاریخ ۱۱ اکتوبر ۲۰۱۳ صعودش قطعی شد. آلمان دو بار در سالهای ۱۹۷۴ و ۲۰۰۶ میزبان مسابقات جهانی نیز بوده است و مانند آرجنتاین اگر در سال ۲۰۱۴ قهرمان شود جام طلایی فیفا را برای دایم صاحب می شود.

اکوادور
این سومین بار است که کشور اکوادور در مرحله نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال اجازه حضور می یابد. اکوادور برای رسیدن به مسابقات جام جهانی فوتبال با کشورهای امریکایی رقابت نمود و با هشت کشور مانند آرجنتاین، کولمبیا، چلی، یوراگوای، وینزیویلا، پیرو، بولیوا و پاراگوای مسابقات رفت و برگشت را انجام داد طوری که از ۱۶ مسابقه بیست و پنج امتیاز بدست آورد و بعد از آرجنتاین، کولمبیا و چلی در رده چهارم قرار گرفت و به مسابقات جام جهانی راه پیدا نمود.

الجزایر
چهارمین بار است که کشور الجزایر به مسابقات جام جهانی راه پیدا می کند. این کشور برای حضور در مسابقات جهانی از میان کشورهای افریقایی راهش را گشود و در میان ده تیم برتر این قاره با کشور بورکینا فاوو مقابل شد و در دو مسابقه رفت و برگشت هر تیم سه گول به یک دیگر زدند اما الجزایر به لطف گول بیرون از خانه به مسابقات جام جهانی راهش را باز کرد.

انگلیس
تیم ملی فوتبال انگلیس چهاردهمین بار است که به جام جهانی راه یافته و یکبار در سال ۱۹۶۶ قهرمان جهان گردیده است. این کشور براه راه یابی به مسابقات جام جهانی از قاره اروپا در گروه هشتم یا H با کشورهای اوکراین، پولند، مونتیگرو، مالدووا و سان مورینو همگروه بود و با ۲۲ امتیاز در ده مسابقه در صدر گروه خویش قرار داشته و به جام جهانی صعود کرد. انگلیس یکبار در سال ۱۹۶۶ میزبان مسابقات جام جهانی بوده است.

ایالات متحده امریکا
ایالات متحده امریکا دهمین بار است که به جام جهانی راه یافته است. این کشور هیچ گاه در رده های بالایی مسابقات جام جهانی قرار نگرفته است. امریکا برای راه یابی به مسابقات جام ۲۰۱۴ با کشورهای مکسیکو، هاندوراس، کوستاریکا، پانامه و جامائیکا همگره بوده و با کسب ۲۲ امتیاز از ده مسابقه صدر نشین گروه خویش گردید و به جام جهانی صعود کرد. امریکا یک بار در سال ۱۹۹۴ میزبان مسابقات جهانی بوده است.

ایتالیا
ایتالیا هجدهمین بار است که به جام جهانی راه یافته و چهار بار در سالهای ۱۹۳۴، ۱۹۳۸،۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ قهرمان و دو بار در سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۹۴ نایب قهرمان جهان گردیده است. ایتالیا برای راه یابی به جام جهانی در گروه دوم یا B با کشورهای دنمارک، جمهوری چک، بلغاریا، ارمینیا و مالتا همگروه بود و با کسب ۲۲ امتیاز از ده مسابقه صدر نشین گروه خویش گردید. ایتالیا دو بار در سال های ۱۹۳۴ و ۱۹۹۰ میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال بوده است. این کشور مانند آرجنتاین و آلمان اگر در جام جهانی سال ۲۰۱۴ قهرمان گردد جام طلایی فیفا برای دایم از این کشور می شود.

ایران
ایران چهارمین بار است که به مسابقات جام جهانی فوتبال راه یافته است. این کشور اولین بار در سال ۱۹۷۸ به بازی های جام جهانی آرجنتاین راه یافت و با یک امتیاز راهی کشورش شد. ایران هیچ گاه به دور دوم مسابقات جهانی صعود نکرده است. ایران برای حضور در بیستمین مسابقات جام جهانی با رقبای آسیایی اش مانند کشورهای کوریای جنوبی، قطر، لبنان و ازبکستان همگروه بوده و با کسب ۱۶ امتیاز از هشت بازی صدرنشین گروه خویش شد و اجازه حضور در مسابقات جهانی را دریافت کرد.

برازیل
برازیل یگانه کشوری است که تا حال در تمام بیست دور مسابقات جام جهانی حضور می یابد. این کشور پنج بار در سال های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمان و دو بار در سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۹۸ نایب قهرمان جهان گردیده است. این کشور چون میزبان این دور مسابقات جهانی است بنابران از اشتراک در مسابقات مقدماتی معاف گردید. برازیل علاوه بر سال آینده، در سال ۱۹۵۰ نیزمیزبان مسابقات جام جهانی بوده است. یاد آور باید شد که کپ یا جام جهانی "جولیس ریموت" نیز به برازیل تعلق دارد زیرا این کشور جام متذکره را سه بار از آن خود کرد و نظر به فیصله فیفا هر کشوری که جام را سه بار به خانه برد برای دایم مال او می شود پس برازیل یگانه کشوری است که در سال ۱۹۷۰ برای سومین بار قهرمان شد و جام را برای دایم برد. اگر برازیل سال آینده قهرمان گردد این جام یعنی جام فیفا نیز برای دایم از آنها می شود و فیفا مجبور است که برای مسابقات سال ۲۰۱۸ جام دیگری را طراحی کند و از طلای خالص بسازد.

بلجیم
بلجیم دوازدهمین بار است که پا به مسابقات جهانی می گذارد. این تیم در جام جهانی سال ۱۹۸۶ به مقام چهارم فوتبال جهان رسید و در حال حاضر در یکی از ده تیم برتر فوتبال جهان در رده بندی فیفا است. بلجیم برای رسیدن به جام جهانی صدر نشین گروه اول یا A اروپا شد طوریکه با کشورهای کروشیا، صربیا، سکاتلند، ویلز و مسدونیا همگروه بود و ۲۶ امتیاز از ده مسابقه بدست آورده است. 

بوسنیا هرزه گووینا
بوسینا هرزه گووینا دو کشوری است که در قالب یک تیم فعالیت می کند و اولین بار است که به مسابقات جام جهانی راه پیدا میکند. این تیم در گروه هفتم با کشورهای یونان، سلواکیا، لیتونیا، لتویا و لختنشتاین همگروه بود و از ده مسابقه ۲۵ امتیاز بدست آورد، صدر نشین گروهش شد و برای بار اول در مسابقات جهانی اجازه حضور را پیدا نمود. 

پرتگال
پرتگال ششمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه یافته است. این کشور یکبار در سال ۱۹۶۶ به مقام سوم و یکبار در سال ۲۰۰۶ به مقام چهارم مسابقات جهانی رسیده است. پرتگال برای راه یابی به جام جهانی راه دشواری را طی کرد طوریکه در گروه ششم یا F با تیم های کشورهای روسیه، اسرائیل، آذربائیجان، آیرلند و لوکزامبورگ همگروه شد اما نتوانست مقام اول را بدست بیاورد بنابران باید دو مسابقه رفت و برگشت را با کشور سویدن انجام میداد که یک مسابقه در کشورش و دومی در شهر سولنا کشور سویدن بود. در بازی که در پرتگال انجام شد توانست مسابقه را یک مقابل صفر به نفع خویش به پایان برساند اما در مسابقه سویدن به مراتب با روحیه و قدرتمند تر ظاهر شد و با سه گول رونالدو بازی را برد و به مسابقات جهانی راه یافت.

جاپان
جاپان پنجمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه پیدا می کند. این کشور اولین کشوری بود که به تاریخ ۴ جون ۲۰۱۳ از مسابقات مقدماتی موفقانه بدر آمد و به جام جهانی راه یافت. جاپان برای راه یابی به مسابقات جام جهانی با کشورهای آسترالیا، اردن، عراق و عمان همگروه شد و با کسب ۱۷ امتیاز از شش مسابقه صدرنشین گروه خویش گردید. جاپان یکبار در سال ۲۰۰۲ همراه با کشور کوریای جنوبی میزبان مسابقات جهانی بوده است.

چلی
چلی نهمین بار است که به مسابقات جام جهانی فوتبال راه یافته است. این کشور یکبار در سال ۱۹۶۲ که میزبان مسابقات جهانی بود، به مقام سوم رسیده است. چلی برای راه یابی به مسابقات جام جهانی با کشورهای آرجنتاین، کولمبیا، اکوادور، یوراگوای، ویزیویلا، پیرو، بولیوا و پاراگوای همگروه بود و با کسب ۲۸ امتیاز از شانزده مسابقه در رده سوم گروه خویش قرار گرفت و همراه با آرجنتاین، کولمبیا و اکوادور به مسابقات جام جهانی برازیل راه یافت.

روسیه
روسیه دهمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه یافته است. این تیم قبلا زیر نام اتحاد شوروی به مسابقات جهانی شرکت می کرد ولی از سال ۱۹۹۴ به این سو به نام تیم ملی روسیه در مسابقات جهانی و اروپایی شرکت می کند. روسیه برای صعود به جام جهانی سال ۲۰۱۴ در گروه ششم یا F با کشورهای پرتگال، اسرائیل، آذربائیجان، آیرلند و لوکزامبورگ همگروه شد و با کسب ۲۲ امتیاز از ده مسابقه صدر نشین گروه خویش گردید و به مسابقات راه پیدا نمود. روسیه تا حال هیچ بار به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی نرسیده و نیز میزبان مسابقات جهانی نبوده است.

ساحل عاج
ساحل عاج سومین بار است که به مسابقات جام جهانی راه پیدا می کند. این کشور قبلا فقط در دو دور مسابقات جام جهانی سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ اشتراک داشت. ساحل عاج برای رسیدن به جام جهانی از میان کشورهای افریقای جنوبی پروسه مغلق را طی کرد و در نهایت با شکست دادن دو دور مسابقه با کشور سینیگال یکی از پنج سهم قاره افریقا را از آن خود کرد و به مسابقات جام جهانی راه یافت.

سویس
تیم ملی فوتبال سویس دهمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه پیدا کرده است. این کشور در سال ۱۹۵۴ میزبان مسابقات جام جهانی بود اما هیچگاه در این مسابقات درخشش چندانی نداشته است. سویس برای راه یابی به جام جهانی در گروه پنجم یا E با کشورهای آیسلند، سلوانیا، ناروی، البانیا و قبرس همگروه بود و با کسب ۲۴ امتیاز از ده مسابقه صدر نشین گروه خویش شد و به جام جهانی راه پیدا نمود.

فرانسه
تیم ملی فوتبال فرانسه چهاردهمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه یافته است. این کشور در سال ۱۹۹۸ زمانیکه میزبان بود به قهرمانی جهان رسید. فرانسه قبل از سال ۱۹۹۸ یکبار دیگر در سال ۱۹۳۸ نیز میزبان مسابقات جهانی بوده است. فرانسوی ها علاوه بر قهرمانی جهان، در سال ۲۰۰۶ نایب قهرمان و در مسابقات جام جهانی سالهای ۱۹۵۸ و ۱۹۸۶ مقام سوم و در سال ۱۹۸۲ تیم چهارم جهان فوتبال بودند. فرانسوی ها برای رسیدن به این دور مسابقات دچار مشکلات فراوان شدند و نتوانستند به مقام اول گروه نهم یا I برسند بنابران مجبور شدند تا با اوکراین دو بازی رفت و برگشت را انجام دهند که در بازی نخست دو مقابل صفر باختند اما در بازی دوم سه مقابل صفر به پیروزی رسیدند و اجازه اشتراک در مسابقات سال ۲۰۱۴ را یافتند.

کامرون
کشور افریقایی کامرون هفتمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه پیدا می کند. این کشور برای رسیدن به جام جهانی مانند سایر کشورهای افریقایی مسابقات حذفی رفت و برگشت را در قاره افریقا دایر کردند تا اینکه در میان ده تیم برتر این قاره با کشور تونس مواجه شد و در دو بازی رفت و برگشت با این کشور چهار مقابل یک به پیروزی رسید و به جام جهانی پا گذاشت.

کرویشیا
اشتراک در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۴ چهارمین بار کشور کروشیا است. این کشور در جام جهانی سال ۱۹۹۸ به مقام سوم فوتبال جهان رسید. کرویشیا برای رسیدن به مسابقات جام جهانی در گروه اول یا A با کشورهای بلجیم، صربیا، اسکاتلند، ویلز و مسدونیا مسابقه نمود و از ده مسابقه ۱۷ امتیاز بدست آورد که برای حضور در مسابقات باید با کشور آیسلند مسابقات رفت و برگشت را انجام می داد. کرویشیا در دو مسابقه با آیسلند توانست این کشور را دو مقابل صفر شکست دهد و به جام جهانی راه پیدا کند. 

کوریای جنوبی
کوریای جنوبی تا حال در هشت دور مسابقات جام جهانی اشتراک نموده است. این کشور در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۲ که همراه کشور جاپان میزبان هم بود به مقام چهارم رسید. کوریای جنوبی برای راه یابی به مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۴ با کشورهای ایران، لبنان، ازبکستان و قطر همگروه بود و با کسب ۱۴ امتیاز از هشت مسابقه در گروه خویش بعد از ایران دوم شد و به جام جهانی راه یافت.

کوستا ریکا
کوستاریکا چهارمین بار است که پا به مسابقات جام جهانی می گذارد. این کشور برای رسیدن به مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۴ در گروه که کشورهای ایالات متحده امریکا، هاندوراس، مکسیکو، پانامه و جامائیکا قرار داشتند با کسب ۱۸ امتیاز از ده مسابقه در رده دوم قرار گرفت و به مسابقات جام جهانی صعود کرد.

کولمبیا
این بار پنجم است که کشور کولمبیا به مسابقات جام جهانی فوتبال راه پیدا میکند. کولمبیا برای حضور در مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۴ راهی مانند آرجنتاین، اکوادور و چلی را پیمود و در گروه که آن کشورهای قرار داشتند با ۳۰ امتیاز از شانزده مسابقه در رده دوم قرار گرفت و به مسابقات جهانی راه پیدا کرد. مسابقات جهانی هیچ گاه برای کولمبیایی ها خوش آیند نبوده است زیرا این کشور در مسابقات جام جهانی درخشش نداشته و از طرف دیگر در جام جهانی سال ۱۹۹۴ اندرس اسکوبار مدافع شماره دوم این تیم در مسابقه با ایالات متحده امریکا اشتباها توپ را وارد دروازه خویش کرد و زمانیکه به کشورش برگشت با ضرب گلوله هواداران فوتبال کشته شد.

گانا
این سومین بار است که گانا بخت حضور در مسابقات جهانی را پیدا میکند. این کشور بعد از مسابقات طولانی قاره افریقا در میان ده تیم برتر قرار گرفت و در دو بازی رفت و برگشت کشور مصر را هفت مقابل یک شکست داد و برای مسابقات جهانی برگزیده شد.

مکسیکو
کشور مکسیکو پانزدهمین بار است که راهی مسابقات جام جهانی فوتبال می شود. این کشور در سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان مسابقات جهانی بوده است اما هیچ گاه در میان چهار تیم اول تا چهارم قرار نگرفته است. مکسیکو برای حضور در بیستمین دور مسابقات جهانی با کشورهای آیالات متحده امریکا، هاندوراس، کوستاریکا، پانامه و جامائیکا همگروه بود و ۱۱ امتیاز از ده مسابقه بدست اورد و در رده چهارم قرار گرفت. قرار گرفتن در رده چهارم این کشور را مجبور ساخت تا دو مسابقه رفت و برگشت را با کشور نیوزیلند انجام دهد که در هر دو مسابقه مکسیکویی ها به پیروزی پر گول دست یافتند و بخت حضور در مسابقات سال ۲۰۱۴ را پیدا کردند. 

نایجریا
نایجریا پنجمین بار است که به مسابقات جام جهانی فوتبال صعود می کند. این کشور افریقایی بعد از یک سلسله دیدار های رفت و برگشت بالاخره در میان ده کشور برتر این قاره با کشور ایتوپیا دو مسابقه رفت و برگشت را انجام داد که در هر دو مسابقه برنده شد با نتیجه چهار مقابل یک با حذف ایتوپیا به جام جهانی راه پیدا نمود.

هالند
هالند دهمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه پیدا می کند. این کشور تا حال سه بار در سالهای ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ نایب قهرمان و یکبار در سال ۱۹۹۸ تیم چهارم جهان فوتبال شد. هالندی ها برای رسیدن به این دوره جام جهانی در گروه چهارم یا D با کشورهای رومانیه، هنگری، ترکیه، استونیا و اندورا همگروه شد و با کسب ۲۸ امتیاز از ده مسابقه صدر نشین گروه خویش گردید و به جام جهانی راه پیدا نمود.

هاندوراس
هاندوراس سومین بار است که به مسابقات جام جهانی راه یافته است. این کشور در رقابت های کشورهای امریکایی با کشورهای ایالات متحده امریکا، کوستاریکا، مکسیکو، پانامه و جامائیکا همگروه شد و با کسب ۱۵ امتیاز از ده مسابقه در رده سوم قرار گرفت و یکی از نه سهمیه قاره امریکا را از آن خود کرد.

هسپانیه
هسپانیه چهاردهمین بار است که به مسابقات جام جهانی فوتبال راه پیدا می کند. این کشور در حال حاضر لقب قهرمانی جهان را با خود دارد زیرا در جام جهانی دور گذشته که در افریقای جنوبی برگزار شد با شکست دادن هالند قهرمان جهان شد. هسپانیه در سال ۱۹۵۰ تیم چهارم جهان شد و یکبار در سال ۱۹۸۲ میزبان مسابقات جام جهانی بود. هسپانیه برای رسیدن به این دور مسابقات جام جهانی در گروه نهم یا I با کشورهای فرانسه، فنلند، بلا روس و جورجیا همگروه شد و با کسب ۲۰ امتیاز از ده مسابقه صدرنشین گروه خویش گردید و به جام جهانی راه پیدا کرد.

یوراگوای
یوراگوای دوازدهمین بار است که به مسابقات جام جهانی راه پیدا می کند. این کشور دو بار در سال های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ قهرمان جهان شده و دو بار در سال های ۱۹۵۴ و ۲۰۱۰ به مقام چهارم رسیده است. یوراگوای افتخار میزبانی اولین دور مسابقات جام جهانی فوتبال را دارد. این کشور برای راه یافتن به مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۴ نخست با رقبای امریکایی اش به مبارزه پرداخت اما چون نتوانست امتیاز لازم را بدست آورد بنابران در دو بازی رفت و برگشت با کشور اردن توانست آن کشور را شکست دهد و به حیث آخرین کشور به مسابقات جام جهانی فوتبال راه پیدا کند.

یونان
یونان سومین باری است که به مسابقات جام جهانی فوتبال راه پیدا می کند. اگرچه این کشور یکبار در مسابقات اروپا قهرمان جام ملت های آن قاره در سال ۲۰۰۴ شده اما هیچ گاه در مسابقات جهانی درخشش نداشته است. یونان مانند پرتگال و فرانسه برای رسیدن به جام جهانی موفق به صدر نشینی گروه خویش نشد و محبور شد تا با کشور رومانیه دو بازی رفت و برگشت را انجام دهد که سر انجام با پیروزی چهار مقابل دو بر رومانیه یکی از آخرین کشورهای بود که به جام جهانی راه یافت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر