۱۳۹۲/۸/۱۸

بررسی عملکرد تیمها در فصل دوم مسابقات برتر: سیمرغ البرز



سیمرغ البرز در اولین فصل مسابقات برتر به مقام دوم رسیده بود، اما در فصل دوم شروعی نا امید کننده داشت. این تیم در اولین مسابقه اش با موجهای آمو روبرو شد و اولین مسابقه را 2-2 به پایان رساند. با توجه به اینکه سیمرغ البرز در گروهی قرار داشت که طوفان هریرود حضور داشت، احتمال حذف این تیم در مرحله گروهی وجود داشت. این واقعیت سیمرغ البرز را هم تحت فشار قرار داد و هم اینکه انگیزه جنگندگی را به این تیم بخشید. 

سیمرغ البرز یک پیروزی بزرگ در برابر بازان سپین غر کسب کرد. سیمرغ البرز در مسابقه سوم خود اما تیم مدافع عنوان قهرمانی را متوقف ساخت. سیمرغ البرز که در دو مرحله با دو گل از طوفان هریرود عقب در نهایت با درخشش خط حمله خود بازی را به تساوی کشاند و با 5 امتیاز به نیمه نهایی راه یافت. 

در مرحله نیمه نهایی نیز شانس با سیمرغ البرز همراه بود. سیمرغ که با عقابان هندوکش باید مصاف می داد در مسابقه اول با نتیجه 2-1 مسابقه را به عقابان هندوکش واگذار کرد اما درامه در مسابقه دوم رقم خورد. تا آخرین دقایق، سیمرغ البرز یک گل از عقابان دنبال بود، اما در آخرین لحظات گل سیمرغ البرز رقم خورد و بازی به وقت های اضافه کشید. در وقت های اضافی سیمرغ البرز به دو گل رسید تا در مجموع با نتیجه 4-3 عقابان هندوکش را شکست دهد و برای دومین بار به بازی نهایی راه پیدا نماید. در مسابقه نهایی اما شانس با این تیم یار نبود و با اینکه مسابقه باز هم به اوقات اضافی کشید، اما این شاهین آسمایی بود که با یک بازی بهتر، به جام قهرمانی دست پیدا کرد. 

حضور پیاپی سیمرغ البرز در مسابقه نهایی نشان داد که سیمرغ البرز تیمی ثابت است. این تیم به خوبی توانست فشار را تحمل کند و با اینکه بارها از حریفان عقب افتید توانست به پیروزی برسد. اما خط دفاع سیمرغ البرز در جریان مسابقات بارها به خطر افتاد و دروازه بان های این تیم نیز قدرتمند ظاهر نشدند. 

مربیگری سیمرغ البرز را به مانند سال پیش امسال نیز فهیم شریفیار در دست داشت. او که مربی تیم کود و برق بلخ است از بازیکنان خود شناخت خوبی داشت و توانست با استفاده به موقع از آنها تیمش را با تمام ناملایمات به نهایی برساند. 

نکته قابل تمایزی که سیمرغ البرز نسبت به تیم هایی چون طوفان هریرود یا عقابان هندوکش داشت این بود که بازیکنان این تیم اکثراً از یک ولایت نبودند و بازیکنان از چندین ولایت شمالی کشور حضور داشتند. 

سیمرغ البرز کمتر با حاشیه مواجه شد. بعد از شکست سیمرغ البرز در مسابقه اول نیمه نهایی از عقابان هندوکش، به نظر می رسید میان کدر مربیگری این تیم اختلاف نظر وجود دارد، اما این اختلافات خیلی جدی نبود. سیمرغ البرز هم چنین از تغییر مقررات مبنی بر منع بازیکن اضافی استفاده کرد. به سبب اینکه مسابقه این تیم یک روز بعد بود، فهیم شریفیار بازیکنان جایگزین به جای بازیکنان مصدوم خود از بلخ خواست تا با مشکل جدی بر نخورد. 

فیاض عزیزی نقش برازنده ای در موفقیت سیمرغ البرز در این فصل داشت. 

سیمرغ البرز در فصل آینده نیز تیم مدعی ای خواهد بود. تیم های دیگر اصلاً دوست ندارند با این تیم بار دیگر هم گروه شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر