۱۳۹۲/۹/۱۵

فیصل شایسته به لیگ برتر تایلند پیوست، فدراسیون فوتبال از او به تیم ملی دعوت نکرده است


مصاحبه از نصر الله رضائی: 

فیصل شایسته که برادر کوچکتر قیس شایسته بازیکن سابق تیم ملی افغانستان است اکنون به لیگ برتر تایلند پیوسته و به کشورمان خیلی نزدیک شده است ببینیم که مسئولین او را به تیم ملی دعوت خواهد کرد یا خیر؟؟؟

بنده گفتگوی مختصری با این بازیکن کشورمان داشتم که به شرح زیر است:

1- از چند سالگی به فوتبال شروع کردید و تا کنون در کدام تیم ها عضویت داشته اید؟
فیصل: از 11 سالگی شامل آکادمی جوانان اف سی تونته هالند شدم. و به مدت 8 سال شامل این تیم بودم که در این مدت به تیم ملی رده های سنی زیر 15 وزیر16 و زیر19 سال هالند دعوت شدم که 5 بازی انجام دادم.
و بعد از آن به تیم اس سی هرینون پیوستم که به مدت 2 سال در تیم دومش بازی کردم که سال اول 3 گول و سال دوم 4 گول نیز به ثمر رساندم.و بعد از آن تیم به تیم اتار به لیگ بلغاریا رفتم و در این تیم در مجموع 10 بازی 1 گل به ثمر رساندم.
و اکنون با قرداد سه ساله به ارزش 150.000 یورو به تیم سانگخلا یونایتد به لیگ تایلند پیوستم .البته قصد دارم بعد از چند مدت دوباره به اروپا بر گردم.

2- دوست داری به تیم ملی افغانستان بازی کنی ؟
فیصل: من در این مدت که در اروپا بازی می کردم چیزی در این مورد نشنیدم اما اگر در آینده از من به تیم ملی دعوت کند حتما با خانواده مشورت میکنم و بهترین تصمیم را خواهم گرفت.

3- به غیر از تیم سانگخلا پیشنهاد دیگری هم داشتی ؟
فیصل: بله از لیگ 3 هالند پیش نهاد داشتم و همچنین از لیگ 2 هالندکه باید برای آن منتظر می ماندم اما من چون نمی خواستم منتظر بمانم و همه چیز را در تایلند مناسب دیدم ترجیح دادم به این تیم بپیوندم

4- در مورد آینده فوتبال افغانستان چه فکر میکنید با وجود اینکه ما بازیکنان خوبی در اروپا داریم؟
فیصل: به نظر من تیم ملی افغانستان با یک مربی خوب جدید میتواند بسیار تیم خوبی باشد. مربی افغانستان در جنوب آسیا و قهرمانی که به دست آورد خوب بود اما آسیا متفاوت از جنوب آسیا است و در آن تیم های بسیار قوی و خوبی حضور دارند . بنا بر این ما به بازیکنان بهتری نیاز داریم و با وجود اینکه مربی تیم افغانستان از حضور بازیکنان در تیم های خوب اروپای آگاهی دارد اما از آنها دعوت نمیکند . به تمام بازیکنان که در تیم ملی بازی میکنند احترام قائلم اما وقتی بازیکنان از لیگ 4و5 آلمان و دیگر کشورها را دعوت میکند چرا بازیکنان خوبی که درلیگ های 1 و2 هالند و دیگر کشورها بازی میکنند را نباید دعوت کند.

5- نظرت در مورد بازیکنان افغانی الاصلی که در تیم های خوب اروپای بازی میکنند چیست آیا آنان برای تیم ملی افغانستان خواهند بازی کرد؟
فیصل: با اوضاع کنونی فکر نمیکنم به افغانستان بیایند چون واقعا به آنها بی احترامی شده ومیشود همه افغانان که در هر جا باشد میتواند به تیم ملی بازی کنند اما مربی افغانستان از آنها دعوت نکرده است.

6- چرا فکر میکنید به آنها بی احترامی شده است؟
فیصل: بازیکنی مثل شبیر یوسفی و مشتاق یعقوبی که در لیگ های 1 هالند و فنلاند بازی میکردند به تیم ملی دعوت نشدند اما بازیکنانی را از لیگ های 5 و 6 آلمان و دانشگاه های آمریکا دعوت کردند. این واقعا بی احترامی به آنها است
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر