۱۳۹۲/۹/۲۵

احتمال برگزاری مسابقه دوستانه میان افغانستان و انگلستان در ورزشگاه ومبلی


مایکل اوون، بازیکن سابق تیم ملی انگلستان و تیم لیورپول، گفته است دوست دارد تیم های ملی افغانستان و انگلستان در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه ویمبلی با هم دیدار کنند. اوون که با دیوید کامرون به منظور دیدار با عساکر انگلیسی به هلمند پرواز کرده بود گفت که یک دیدار دوستانه میان تیم های ملی افغانستان و انگلستان می تواند پایان خوشی برای حضور نظامی بریتانیا در افغانستان باشد. 

مایکل اوون به منظور اعلان یک ابتکار جدید فدراسیون فوتبال انگلستان برای تقویت لیگ برتر  به افغانستان آمده است. به اساس این همکاری، مقامات و بازیکنان افغان به پارک سنت جورج، محل تمرینات تیم ملی انگلستان، دعوت خواهند شد.

این بازیکن سابق لیورپول به گاردین گفته است "خیلی عالی خواهد بود. فکر می کنم با همکاری فدراسیون های افغانستان و انگلستان، این امکان وجود دارد تا تیم ملی افغانستان به پارک سنت جورج آمده و چه کسی می داند که یک روز ورزشگاه ومبلی پر از تماشاچی شود. این پایان خوبی برای حضورمان در افغانستان است." او اضافه می کند "من نمی دانم که سیاست چه هست، اما این خوب است که پایان این منازعه، یک مسابقه فوتبال باشد و خصوصاً اینکه این مسابقه در ومبلی صورت گیرد."

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان هم "ایده عالی" مسابقه میان افغانستان و انگلستان را تائید کرده است. دیوید کامرون گفته است "امروز صحبت سر این شد که چگونه کار جنگی نیروهای بریتانوی در افغانستان به شکل خوب پایان یابد. فرصت های زیادی است تا استفاده کرد اما ابتکار برگزاری یک مسابقه فوتبال خیلی زیباست."

جان هارتسون، بازیکن سابق تیم ویلز نیز گفته است که او هم به این نظر است که یک مسابقه با افغانستان پایان خوبی برای حضور بریتانیا در افغانستان است. 

فدراسیون فوتبال انگلستان گفته است که مسابقه میان افغانستان و انگلستان می تواند "خواست دراز مدت" همکاری ما باشد. 

نخست وزیر انگلستان به شبکه اسکای گفته است که همکاری میان فدراسیون فوتبال انگلستان و مقامات ورزشی افغانستان می تواند مردم ما را با هم نزدیک کند. کامرون همچنین گفته است بریتانوی ها افغانستان را در ایجاد یک لیگ فوتبال کمک خواهند کرد.

نیروهای بریتانوی سال آینده ماموریت جنگی خود در افغانستان را پایان خواهند داد و تنها به آموزش نیروهای نظامی افغانستان خواهند پرداخت. تیم ملی انگلستان که به جام جهانی برازیل هم صعود کرده است در رتبه 13 جهان قرار دارد.
 



۳ نظر:

  1. این مسابقه برای انگلستان یک تمرین خواهد بود. هر بازیکن اش شاید گول به ثمر برساند به شمول گول کیپر اش. نظر به فعالیت های کمرنگ فدراسیون فوتبال افغانستان که نه بازیکن های بهترین ها را جلب و جذب میکند و نه در براه اندازی مسابقات دوستانه سعی و تلاش میکند.

    پاسخحذف
  2. bradar Ahmad jamal to ba kodam manteq e gap ra mezani magar nadidi ke Afghanistan dar jame jonube Asia awal shod dorost team haye jonub Asia besyar khob nest khodet fekr kon teame melli ma yak team 10 sala ast wa teame Englis yak team 100 sala ast wa o dar jahan 13 ast wa ma 129 dega agar ma ba tafawot ziyad agar ham bebazem farq namekonad ama yak tajrobe besyar khob bare teame melli naw jawan e ma mesha chi waqt shoma mardom az yak adam khosh meshin wala namefamom shoma ware mardom aql gofta kodam chiz daren ya ne amoto chizi ke da danetan amad bedone kodam fekr kardan gofta merin mesharmom ke mesle to ware yak hamwatan darom ba khoda

    پاسخحذف
  3. این احمدجمال سربه خود گپ می زند ولی با گپ هایش 80 فیصد موافق استم.

    پاسخحذف