۱۳۹۲/۱۰/۴

معرفی بازیکنان افغانستان: روح الله اقبال زاده، نابغه ای که چلسی به دنبال او بود


روح الله اقبالزاده روز دوم نوامبر 1994 در کابل به دنیا آمده است. اسم او چند سال پیش زمانی بر سر زبانها افتاد که بی بی سی گزارش داد تیم چلسی به دنبال یک نابغه فوتبال است که تنها 13 سال سن دارد و در ناروی بازی می کند. روح الله هر چند به چلسی نرفت، اما در تیم های خوب نروژی توپ زد.

اقبالزاده تا سال گذشته در تیم 19 سال روسنبرگ که یکی از بهترین تیم های ناروی است توپ می زد و با تیم اصلی روسنبرگ تمرین می نمود. او در تیم روسنبرگ پیراهن شماره 5 را می پوشید. 

او چند ماه پیش به تیم گلیمت ناروی پیوست. این تیم در لیگ برتر ناروی حضور دارد. اقبالزاده هم چنین قبل بر این در کمپ انتخابی برای تیم 19 سال ناروی دعوت شده است. 

روح الله اقبالزاده زمانی که در تیم 19 سال روسنبرگ بود در رقابت های اروپائی در برابر تیم های 19 سال بزرگی مقابل شد.  او در مقابل تیم های 19 سال بورسیا دورتموند، انترمیلان، لیورپول و چندین تیم بزرگ اروپایی بازی نموده است. 

روح الله اقبالزاده در خط دفاع بازی می کند، دقیقاً جایی که تیم ملی فوتبال افغانستان به بازیکنان بیشتری نیاز دارد. در مسابقات جنوب آسیا به سبب غیبت جلال الدین شریعتیار و فیصل صفا، خط دفاع تیم ملی شکننده بود و لازم است در خط دفاع بازیکنان بهتر و جوان تری جذب گردند. 

روح الله اقبالزاده چند ماه پیش در ترکیب تیم 19 سال افغانستان در نظر گرفته شده بود، اما به سبب اینکه وی قبل از جنوری 1995 به دنیا آمده است، شرایط عضویت در تیم ملی 19 سال را نداشت. به همین سبب، وی پاسپورت افغانستان را هم در اختیار دارد و اگر وی تیم ملی دعوت شود، برای پیوستن به تیم ملی فوتبال کشور، وی هیچ مشکلی ندارد.

در لینک زیر بازیکن خط دفاع با شماره 5 روح الله اقبالزاده است که در ترکیب تیم 19 سال روسنبرگ در مقابل تیم 19 سال بورسیا دورتموند توپ زده است.

 http://www.rbk.no/team2news/article/1sr9d47y0ygd218aotmp2szn1g/title/se-malene-fra-dortmund

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر