۱۳۹۲/۱۱/۲۳

معرفی تیم های جام چلنج آسیا: قرغیزستان


یکی دیگر از تیم های اشتراک کننده جام چلنج آسیا قرغیزستان است. این تیم در رده بندی فیفا در رده 146 جهان قرار دارد.

قرغیزستان از تیم های ضعیف آسیای میانه محسوب می شود، اما اخیراً این تیم با دادن تابعیت به یک بازیکن غنایی، خط حمله خود را قوی ساخته است.

قرغیزستان در مقدماتی جام چلنج موفق باشد با نتایج مشابه 1-0 از سد تاجیکستان، پاکستان و ماکائو بگذرد و به حیث سرگروه و بدون دریافت هیچ گلی وارد مرحله نهایی شود.

این تیم در سال 2006 و 2010 نیز در جام چلنج حضور داشته است. در سال 2006 قرغیزستان به نیمه نهایی راه یافت اما در 2010 از مرحله گروهی صعود نکرد.

در ماه های اخیر فدراسیون فوتبال قرغیزستان اردوگاه های تمرینی و مسابقات دوستانه خوبی برای تیم ملی این کشور تدارک دیده است. قرغیزستان با سفر به کویت با تیم ملی این کشور نیز مسابقه برگزار کرد.

برعلاوه، این تیم بعد از مسابقات مقدماتی جام چلنج پنج مسابقه دوستانه انجام داده است. این تیم با آذربایجان یک مسابقه دوستانه انجام داده است که با نتیجه 0-0 ختم شده است. مسابقه دوستانه با بلاروس 3-1 به ضرر قرغیزستان تمام شده و بازی دوستانه با اندونیزیا را نیز 4-0 باخته است. این تیم هم چنین 2-1 به مولداوا باخته است ولی با استونیا 1-1 مساوی کرده است. 

افغانستان و قرغیزستان تا حال 2 مرتبه با هم روبرو شده اند که در هر دو مرتبه افغانستان پیروز بوده است. در سال 2003 تیم ملی افغانستان بعد از بیش از سی سال اولین پیروزی خود را با نتیجه 2-1 در مقابل قرغیزستان جشن گرفت. در مسابقات مقدماتی جام چلنج 2008 نیز افغانستان توانست با یک گل از سد قرغیزستان در خانه اش بگذرد و به جام چلنج راه پیدا کند. 

مربی تیم قرغیزستان یک مربی محلی است.

قرغیزستان هر چند تیم قوی به نظر نمی رسد، اما مسابقات اخیر این تیم با حریف های اروپایی نشان از عزم محکم این تیم دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر