۱۳۹۲/۱۱/۲۷

تصمیم نابهنگام برای مسابقه دوستانه با هند، افغانستان فرصت مسابقه با هند را از دست داد

فدراسیون فوتبال افغانستان در اقدامی که نابهنگام تلقی می شود تصمیم گرفته است روز پنجم مارچ با پاکستان مسابقه دوستانه ندهد، این در حالی است که به جز چند تیم معدود در آسیا، همه تیم های آسیائی برای این روز برنامه مسابقه دوستانه تنظیم کرده اند. 

شب گذشته کرام الدین کرام، رئیس فدراسیون فوتبال به رسانه ها گفت که افغانستان از تاجیکستان دعوت نموده است تا روز اول سال 1393 در کابل با تیم ملی افغانستان یک مسابقه دوستانه برگزار نماید. وی گفت که فدراسیون فوتبال در صدد تنظیم یک مسابقه دوستانه با هند است. وی از مسابقه سومی نیز یاد کرد که غالباً منظورش مسابقه دوستانه با پاکستان است. 

گفته می شود مسابقه دوستانه با پاکستان به ماه اپریل موکول شده است. بدین ترتیب، منظور آقای کریم از تاریخ مسابقه دوستانه با هند روز پنجم مارچ است. اما آقای کریم غافل از این است که تیم ملی هند روز پنجم مارچ با تیم ملی بنگلادش یک  مسابقه دوستانه تنظیم کرده است. این تصمیم یک هفته پیش نهایی شده است.  

در واقع به جز تیم های ذیل همه تیم ها در آسیا مسابقه دوستانه تنظیم کرده اند و افغانستان تنها می تواند با یکی از تیم های ذیل مسابقه برگزار نماید: نپال، سریلانکا، بوتان، پاکستان، گوام، منگولیا، ماکائو، تیمور شرقی، برونئی، کمبودیا، تایوان، کوریای شمالی و تاجیکستان.

سایر تیم ها یا در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا مصروف اند، یا مسابقه دوستانه برگزار کرده اند یا اینکه از جمله تیم های اشتراک کننده در جام چلنج هستند. 

به نظر می رسد از تیم هایی که هنوز حاضر به مسابقه هستند بهترین گزینه انجام مسابقه با تاجیکستان، پاکستان، نپال و سریلانکا باشد. 

با اینکه احتمال یک مسابقه با تاجیکستان در روز اول نوروز در کابل وجود دارد، اما انجام یک مسابقه به روز پنجم مارچ با این تیم خالی از لطف نیست و بهترین گزینه موجود نیز به حساب می رود. تاجیکستان از تیم های دیگری که افغانستان می تواند با آنها مسابقه دهد قوی تر است. 

گزینه های بعدی پاکستان، نپال و سریلانکا هستند که یک مسابقه دوستانه با یکی از آنها در روز پنجم مارچ می تواند حداقل در تیم ملی هماهنگی آورده و هم چنین بازیکنان که در اردوگاه قطر اشتراک ندارند، فرصت مسابقه را پیدا خواهند کرد. 

در کل این موضوع نشان می دهد که فدراسیون فوتبال از وقت به شکل درست استفاده نمی  کند و تصامیم را به دقیقه 90 موکول می کند. اگر افغانستان ده روز پیش هم اقدام می کرد، مسابقه دوستانه با هند عملی بود. برای انجام مسابقات دوستانه، تیمها باید از 3 تا دو ماه قبل برنامه های خود را تنظیم نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر