۱۳۹۲/۱۱/۱۷

مشتاق یعقوبی برای پیوستن به تیم ملی در آینده ابراز آمادگی کرد


مشتاق یعقوبی به اردوگاه تیم ملی در قطر نمی آید، اما وی برای پیوستن به تیم ملی ابراز علاقه کرده است. 

مشتاق یکی از بازیکنان افغان مقیم اروپاست که به اردوگاه تیم ملی دعوت شده است. او در تیم هونکه اف سی فنلند بازی می کند و یک مرتبه برای تیم ملی فنلند، و سه مرتبه نیز برای تیم 21 سال فنلند بازی کرده است. 

بعد از اینکه وی به اردوگاه قطر که از 10 تا 24 فبروری برگزار می گردد، دعوت شد او در صفحه فیسبوک خود این چنین نوشت: "برای هر کسی حضور در تیم ملی کشورش یک رویاست و حالا من دعوتنامه ای دارم که از من خواسته شده برای تیم ملی کشور عزیزم توپ بزنم و پیراهن تیم ملی را به تن کنم، فرصتی که خیلی آدمها ندارند. اما من فرصت بازی در تیم فنلند را هم دارم. فنلند جایی است که برایم امنیت داد و فرصت بازی فوتبال را برایم داد. من در وضعیت سختی هستم و باید تصمیم بگیرم به تیم ملی کدام کشور بروم."
با این حال، روز گذشته یک تعداد زیاد هموطنان مان به دعوت فوتبالنامه به مشتاق یعقوبی پیام دادند و از او خواستند به تیم ملی افغانستان بپیوندد. 

وی در ساعات آغازین شب گذشته این پیام را در صفحه فیسبوک خود نوشت:

"سلام به هموطنان گلم. تشکر از اینکه برایم پیام دادید و مرا می خواهید که در تیم ملی افغانستان بازی کنم. الآن در وضعیتی هستم که نمی توانم به قطر همراه تیم ملی افغانستان بروم. ان شاء الله، یک روز مرا در پیراهن وطن عزیزم می بینید."

به سبب مکلفیت های باشگاهی، عذر مشتاق یعقوبی برای عدم حضور در اردوگاه قطر منطقی است. اما فدراسیون فوتبال باید از او در مسابقه دوستانه تیم ملی که قرار است پنجم ماه مارچ صورت گیرد دعوت نماید. این مسابقه در روز اختصاصی فیفا صورت می گیرد و باشگاه ها مکلف اند بازیکنان خود را برای بازی های تیم ملی آزاد بگذارند. 

با این حال، به سبب اینکه مشتاق یعقوبی در یک مسابقه رسمی با تیم ملی فنلند بازی کرده است، ضرورت است کمیته اختصاصی فیفا حضور او در تیم ملی افغانستان را ثبت نماید تا وی قانوناً بتواند پیراهن تیم ملی کشورمان را بپوشد.

در همین حال، فدراسیون فوتبال قرار است لیست بازیکنانی که در اردوگاه قطر اشتراک می کنند را به زودی اعلان نماید.

۱ نظر:

  1. امیدوارم روزی مشتاق یعقوبی رادر تیم ملی افغانستان ببینم

    پاسخحذف