۱۳۹۲/۱۱/۲۲

معرفی تیم های جام چلنج آسیا: مالدیو


هر چند مالدیو از تیم های قوی این دور جام چلنج آسیا محسوب نمی شود، اما هر تیم در خانه خود یک شیر است و از همین روی نباید انتظار بازی ضعیف از این تیم داشت.

مالدیو میزبان جام چلنج آسیا در ماه می است. به سبب میزبانی، این تیم در مرحله مقدماتی اشتراک نکرده است. 

مالدیو در رده 163 جهان قرار دارد. مالدیو مجمع الجزایر کم نفوسی است در اقیانوس هند. این جزیره کوچک که نفوس بعضی ولسوالی های افغانستان از نفوس آن نیز بیشتر است، در سالهای اخیر رشد قابل ملاحظه ای در فوتبال خود را شاهد بوده است.

  تیم ملی این کشور در سال 1979 اولین مسابقه بین المللی خود را انجام داده است. مالدیو تا حال نه به جام جهانی راه پیدا کرده و نه هم به جام ملت های آسیا. با این حال، مالدیو عملکرد بدی در جنوب آسیا نداشته و حتی یک مرتبه هم در خاک خود قهرمان جنوب آسیا شده است. مالدیو در هر مرتبه ای که در مسابقات جنوب آسیا اشتراک نموده از مرحله گروهی صعود کرده است. این نوع عملکرد در جنوب آسیا بعد از هند بی نظیر است. 
هدف مالدیو از میزبانی این است که با استفاده از شناخت از میادین و حمایت تماشاچیان، جام چلنج را به روی سر ببرند و به جام ملت های آسیا راه پیدا نمایند.
تیم مالدیو متشکل از بازیکنان لیگ این کشور است. تنها 13 بازیکن از تیم نیو رادیانت قهرمان لیگ این کشور هستند. این امر می تواند به هماهنگی بازیکنان این کشور کمک کند. بعد از مسابقات جنوب آسیا، مالدیو دو مسابقه با جزایر سیشل برگزار کرده که هر دو را باخته است.
 
 این تیم هنوز معلوم نیست چه برنامه هایی برای مسابقات جام چلنج دارد، اما گفته می شود این تیم با جزایز سیشل و هند دو مسابقه دوستانه برگزار خواهد کرد.
افغانستان و مالدیو تا حال سه مرتبه با هم دیدار کرده اند. در  دو دیدار برنده میدان مالدیو بوده است و در دیدار سوم که در مسابقات جنوب آسیا بود، دو تیم به تساوی 0-0 رضایت دادند.  اولین دیدار این دو تیم به مسابقات جنوب آسیا در سال 2005 بر می گردد. مالدیو در آن مسابقه با نتیجه 9-1 برنده شد. تا قبل از مسابقه همین هفته مالدیو با سریلانکا که با نتیجه 10-0 به نفع مالدیو تمام شد، شکست سال 2005 افغانستان مقابل مالدیو بزرگترین شکست یک تیم در تاریخ مسابقات جنوب آسیا محسوب می شد. 
در سال 2009 نیز این دو تیم در مسابقات جنوب آسیا به مصاف هم رفتند که مالدیو با دو گل علی اشفق و یک گل از طارق با نتیجه 3-1 پیروز شد. تنها گل افغانستان را حشمت الله بارکزی به ثمر رساند. 

هنوز مربی تیم مالدیو معلوم نیست، زیرا فدراسیون این کشور مربی صربستان این تیم را برکنار کرده است. 

برترین گلزن تیم مالدیو، اشفق علی، جدیدا به لیگ مالیزیا پیوسته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر