۱۳۹۲/۱۱/۲۳

معرفی تیم های جام چلنج آسیا: فلیپین


یکی از مدعیان اصلی جام چلنج آسیا در سال 2014 تیم ملی فلیپین است. فلیپین تا چهار سال پیش یک تیم ضعیف بود و آرزوی هر تیم آسیائی بود تا با این تیم هم گروه شود. اما فلیپین در چهار سال اخیر به مانند افغانستان از بازیکنان که در اروپا و آمریکا مستقر هستند استفاده می نماید. 

استفاده از بازیکنان خارجی تیم ملی فلیپین را به یک تیم قوی منطقوی بدل کرده است. فلیپین در رده بندی فیفا در مقام 127  فیفا قرار دارد. 

فلیپین سابقه حضور در مسابقات جام چلنج در سال های 2006، 2012 و امسال را دارد. این تیم در جام چلنج در سال 2012 در مرحله نیمه نهایی شکست خورد و به مقام سوم رسید. 

در مرحله مقدماتی مسابقات امسال، فلیپین با ترکمنستان و کمبودیا هم گروه شد. این تیم در مسابقه اول خویش با 8 گل کمبودیا را شکست داد و در مسابقه با ترکمنستان نیز 1-0 پیروز میدان شد. با  این نتیجه به حیث تیم اول گروه خود به مرحله نهایی راه یافت.

فلیپین هم چنین از مدعیان میزبانی جام چلنج آسیا بود، اما در رقابت با مالدیو کم آورد و این امتیاز را نتوانست کسب نماید. 

فدراسیون فوتبال فلیپین اخیراً توماس دولی آمریکایی را به حیث مربی تعیین نموده است و در نظر دارد با راه اندازی چند اردوگاه در جام چلنج با آمادگی کامل حضور داشته باشد. روز اول مارچ فلیپین در دیدار دوستانه به مصاف مالیزیا می رود و چهار روز بعد آن در دوبی به مصاف آذربایجان می رود. این تیم هم چنان قرار است در یک تورنمنت دوستانه در پاکستان حضور یابد و هم چنین صحبت از اردوگاه در عربستان و اروپا نیز زده می شود. 

افغانستان و فلیپین تنها یک مرتبه در جام چلنج آسیا در سال 2006 با هم روبرو شده اند. در آن زمان، هم افغانستان و هم فلیپین از تیم های ضعیف آسیا محسوب می شدند و آن دیدار نیز با نتیجه 1-1 پایان یافت. 

برای تیم افغانستان مهم این است تا با این تیم روبرو نشود. بازیکنان لژیونر فلیپین می توانند هر نتیجه ای برای تیم شان رقم بزنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر