۱۳۹۲/۱۱/۲۱

معرفی تیم های جام چلنج آسیا: فلسطین

به زمان قرعه کشی جام چلنج آسیا نزدیک تر می شویم، روز چهارشنبه، ما خواهیم دانست که حریفان افغانستان در مرحله گروهی جام چلنج کدام سه تیم هستند. 

اما اگر هدف افغانستان قهرمانی و صعود به جام ملت های آسیا باشد، برای افغانستان نباید مقابل شدن با قوی ترین تیم ها نیز واهمه ای داشته باشد. 

با آن هم، اگر افغانستان در مرحله گروهی با تیم های ضعیف تر روبرو شود، تیم ملی کشورمان این فرصت را خواهد داشت تا روی بازی تیمی خود کار بیشتر کرده و در مرحله نیمه نهایی و نهایی آماده تر باشد. 

در مطالب مختلف، به شکل خلاصه به معرفی هفت تیمی که می توانند حریف تیم افغانستان باشند می پردازم و اول نیز از فلسطین آغاز می نمایم. 

این تیم در رده بندی فیفا در مقام 142 قرار دارد و ضعیف ترین تیم عربی عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می شود. با این حال، این تیم در چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است. این تیم در مسابقات غرب آسیا که در ماه دسمبر گذشته برگزار شد در دقایق پایانی از قطر یک گل دریافت کرد و شکست خورد و اما با تیم 22 سال عربستان سعودی به تساوی بدون گل دست یافت. در ماه های قبل آن، فلسطین 2-0 از قطر و 2-1 از کویت شکست خورده بود. 

با این حال، تیم فلسطین یک تیم قوی است و انتظار می رود یکی از مدعیان قهرمانی در جام چلنج آسیا باشد. اکثریت بازیکنان این تیم در لیگ کرانه باختری رود اردن بازی می کنند و یک تعداد بازیکنان آن نیز در غزه و کشورهای عربی مثل اردن، عربستان و مصر بازی می نمایند. این تیم هم چنان امیتاز حضور یک تعداد بازیکنان مقیم در اروپا و آمریکا را دارد. 

فلسطین تا اکنون دو مرتبه در جام چلنج آسیا حضور داشته است و در سال 2012 به مقام چهارم رسیده است. در مقدماتی جام چلنج سال 2014، فلسطین با بنگلادش، نپال و جزایر ماریانا هم گروه بود. فلسطین در بازی نخست خویش 1-0 بنگلادش را شکست داد، بعداً 9-0 جزایر ماریانا را نقره داغ کرد و در بازی نهایی گروه با نتیجه 0-0 در مقابل نپال متوقف شد. این تیم با 7 امتیاز به حیث سرگروه راهی مرحله نهایی در مالدیو می شود.

افغانستان و فلسطین دو سال پیش با هم دو مرتبه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی روبرو شدند. در مسابقه اول که افغانستان میزبانی را در شهر تورسن زاده تاجیکستان به عهده داشت، فلسطین با 2 گل به پیروزی رسید، اما در مسابقه بعدی که در فلسطین برگزار شد مسابقه با نتیجه 1-1 به پایان رسید. 

جمال محمود که خود نیز فلسطینی است در سال های گذشته مربیگری این تیم را به عهده داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر