۱۳۹۲/۱۱/۵

مصطفی امینی از پیوستن به تیم ملی افغانستان امتناع کرد


مصطفی امینی گفته است که ترجیح می دهد به تیم ملی استرالیا بپیوندد و حاضر نیست با تیم ملی فوتبال افغانستان یکجای شود. از مصطفی امینی در تیم ملی فوتبال افغانستان نیز دعوت شده بود و حتی آقای کارگر مربی تیم ملی افغاستان نیز در مصاحبه ای با یک تلویزیون ورزشی گفته بود که وی دعوت فدراسیون فوتبال کشور را پذیرفته است. 

مصطفی امینی که در تیم دوم بورسیا دورتموند آلمان بازی می کند، می تواند در تیم های ملی استرالیا، افغانستان و یوروگوای بازی نماید، زیرا پدر وی از افغانستان است، مادر او از یوروگوای است و وی تابعیت استرالیا را دارد. به اساس مقررات فیفا، وی می تواند برای هر سه تیم ملی بازی نماید. امینی قبلا در تیم ۱۹ سال استرالیا بازی نموده است. 

مصطفی امینی در خط میانی بازی می کند و امید می رفت حضور او در تیم ملی افغانستان شانس افغانستان برای قهرمانی در جام چلنج آسیا را افزایش دهد. با توجه به اینکه تعداد بازیکنان دعوت شده به خط میانی تیم ملی  زیاد است و یک تعداد این بازیکنان در باشگاه های خوب اروپایی بازی می کنند، انتظار نمی رود نبود مصطفی امینی تغییر زیادی در قوت خط میانی افغانستان وارد نماید. 

پیش از این نیز گفته می شد مصطفی امینی تنها در صورتی به تیم ملی افغانستان می پیوندد که افغانستان به جام ملت های آسیا راه پیدا نماید. 

حضور در تیم ملی بر علاوه اینکه ضرورت به توانایی های حرفوی بازیکن دارد، انگیزه قوی برای بازی در تیم ملی و کسب افتخار ملی را نیز ضرورت دارد. بازیکنانی که حاضر به قربانی کردن بعضی امتیازات برای پیوستن به تیم ملی نیست، لازم نیست بر پیوستن آنها تاکید صورت گیرد. 

با این هم، بازیکنان که در لیگ های خوب بازی می کنند نمی توانند در اردوگاه های انتخاباتی و یا تمرینی اشتراک نمایند. از این بازیکنان باید به شکل مستقیم در تیم ملی دعوت شود و کیفیت بازی آنها در مسابقات دوستانه محک زده شود. ناتوانی برای اشتراک در اردوگاه های انتخابی و تمرینی دلیل درستی برای نپذیرفتن آن بازیکنان در تیم ملی نیست.

۴ نظر:

  1. از شکل اش معلوم بود و توقع نبود که قبول نماید. فدراسیون افغانستان نه پولی میدهد و نه آینده درخشانی دارد. باید فدراسیون امکانات زیاد تر فراهم نماید تا بتواند بازیکنان بهتر را جلب نماید.

    پاسخحذف
  2. منبع خبر فدراسیون فوتبال افغانستان است. این خبر در صفحه فیسبوک آقای علی عسکر لعلی هم درج شده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تشکر ، از دیگر بازیکنان خارج نشین افغانستان خبری نشد ؟ می آیند یا نه ؟

      حذف