۱۳۹۲/۱۰/۲۳

قهرمانی 22 سال آسیا شروع شد، افغانستان از مسابقات 22 سال آسیا قهر است


جام قهرمانی 22 سال آسیا در حالی شروع شده است، که افغانستان سالهاست در مسابقات 22 سال و 23 سال آسیا اشتراک ندارد. برای راهیابی به مرحله نهایی این مسابقات، 41 کشور آسیایی در سال 2013 با هم به رقابت پرداختند و در نهایت 16 تیم به مرحله نهایی راه یافتند. تنها افغانستان، گوام، بوتان، برونئی و مغولستان پنج کشوری بودند که در این مسابقات اشتراک نکردند. 

اهمیت اشتراک افغانستان در این است که این مسابقات در سطح دوم بعد از مسابقات تیم ملی است. اکثریت بازیکنان در تیم های 22 سال در تیم ملی بازی می کنند. این نکته خصوصاً برای افغانستان قابل اهمیت است، زیرا اکثریت بازیکنان تیم ملی افغانستان جوان هستند و قابلیت بازی در این مسابقات را دارند. 

از طرف دیگر، در مسابقات 22 سال، کنفدراسیون فوتبال آسیا کشورها را بدون در نظرداشت  سطح کیفی فوتبال آنها، به چندین گروه تقسیم کرده است. این بدین معنی است که کشورهای مثل افغانستان فرصت بازی با بهترین های آسیا مثل ایران، عربستان، عمان، ازبکستان، اردن و دیگر کشورها را پیدا می کنند. برخلاف، تیم ملی افغانستان این فرصت را ندارد و باید برای راهیابی به جام ملت های آسیا با کشورهای درجه سوم آسیا مثل بوتان، سریلانکا، پاکستان، تایوان و دیگر کشورهای درجه سوم آسیا مسابقه بدهد.

افغانستان در مسابقات آسیایی رده سنی 14 سال، 16 سال و 19 سال اشتراک می کند، و منطقی است که فدراسیون فوتبال کشور تیم ملی 22 سال کشور را نیز به مسابقات آسیائی بفرستد.

مسابقات مقدماتی برای جام قهرمانی 22 سال 2015 آسیا در ماه های جون و جولای سال 2014 صورت می گیرد. اهمیت این مسابقات در این است که در نهایت 3 تیم اول تا سوم مستقیماً به مسابقات المپیک 2016 برازیل راه پیدا می نمایند. حضور افغانستان در این مسابقات می تواند به غنامندی فوتبال جوانان کشور کمک بالقوه ای نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر