۱۳۹۲/۱۱/۲

به جام چلنج آسیا نزدیک تر می شویم، تیم ها چگونه آمادگی می گیرند؟


تیم های اشتراک کننده در جام چلنج آسیا خود را برای اشتراک هر چه قوی تر در این جام آماده می سازند. قهرمان جام چلنج آسیا به جام ملت های آسیا راه پیدا می کند و این موضوع فدراسیون های فوتبال مربوطه را بر آن داشته تا مسابقات دوستانه بگیرند، مربی های درجه اول استخدام کنند و اردوگاه تمرینی تنظیم نمایند.

فلیپین قرارداد مربی هالندی خود را تمدید نکرد و در عوض به دنبال یک مربی با تجربه است. این تیم هم چنین روز اول مارچ با مالیزیا یک مسابقه دوستانه انجام می دهد. به همین ترتیب در نظر است تیم ملی فلیپین روز پنجم مارچ با تیم ملی آذربایجان یک مسابقه دوستانه دیگر انجام دهد. علاوتاً، تیم فلیپین در نظر دارد در یک تورنمنت دوستانه در پاکستان اشتراک کند، سپس یک اردوگاه تمرینی در عربستان برگزار می کند و بعد از آن اردوگاه تمرینی در اروپا برگزار می نماید.

مالدیو در حالی که آماده میزبانی جام چلنج می شود به زودی یک مسابقه دوستانه با تیم ملی هند انجام خواهد داد. آخرین مسابقه این تیم حدود 45 روز پیش در برابر جزایر سیشل انجام شد.

تیم قرغیزستان نیز قبل از مسابقات جام چلنج در جریان ماه می با تیم ملی سریلانکا در این کشور مسابقه خواهد داد. تیم 21 سال قرغیزستان نیز در مسابقات کشورهای مشترک المنافع شرکت می کند و انتظار می رود یک تعداد بازیکنان ملی پوش نیز در ترکیب تیم 21 سال قرغیزستان قرار داشته باشند.

فلسطین نیز بعد از به اتمام رساندن قهرمانی غرب آسیا، کم کم آماده جام چلنج می شود. فلسطین در نظر دارد در ماه می به سریلانکا سفر کرده و با تیم ملی این کشور نیز مسابقه دوستانه انجام دهد. منابع پاکستانی گزارش داده اند فلسطین نیز به تورنمنت چهار جانبه دوستانه در لاهور دعوت شده است.

میانمار نیز با مربی کوریایی خود خداحافظی کرده است.  این تیم در پی یک مربی خوب است و به احتمال زیاد فدراسیون این کشور با مربی سابق سنگاپور که اهل صربستان است به توافق برسد.

فدراسیون فوتبال افغانستان در نظر دارد از شنبه آینده 18 بازیکن مستقر در داخل کشور را به یک اردوگاه تمرینی در کابل دعوت خواهد نماید. از پانزدهم فبروری نیز اردوگاه انتخابی و تمرینی تیم ملی افغانستان در قطر آغاز می یابد. در این اردوگاه بازیکنان داخل و خارج کشور اشتراک می نمایند. در ختم اردوگاه، 25 بازیکن برای تیم ملی انتخاب می شوند. هنوز معلوم نیست که آیا برای تیم ملی در قطر کدام مسابقه دوستانه در نظر گرفته شده است یا خیر. به همین شکل، در نظر است تیم ملی به لاهور سفر کند تا یک دیدار دوستانه با تیم ملی پاکستان برگزار نماید، اما تاریخ دقیق این مسابقه نهایی نشده است، هر چند در سایت فیفا روز پنجم مارچ برای این مسابقه درج شده است. 

ترکمنستان و لائوس دو تیمی هستند که خبر زیادی در مورد آمادگی آنها پخش نشده است. 

قرعه کشی جام چلنج روز دوازدهم ماه فبروری در مالدیو انجام می شود و روز 16 می مسابقات در این کشور آغاز می یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر