۱۳۹۲/۱۱/۵

طوفان هریرود در فصل سوم کار سخت تری خواهد داشت


طوفان هریرود تیمی از غرب کشور با یک قهرمانی و یک مقام سومی بدون شک تیم بی بدیل دو فصل گذشته لیگ برتر افغانستان بوده است، تیمی که با نمایش بازی های درخشان و قابل قبول همگان را به تحسین واداشت و قدرت فوتبال حوزه غرب را به فوتبال افغانستان نشان داد 
.
طوفان هریرود استعدادهای بی نظیری را نیز به فوتبال کشور معرفی کرد بازیکنانی که در عرصه ملی نیز درخشیدند. اما از همان آغازین روزهای فصل اول برگزاری مسابقات فوتبال افغانستان، حوزه غرب بخصوص هرات که بدنه اصلی طوفان هریرود را تشکیل میدهد شاهد منازعات و بعضا چند دستگی بود تا جاییکه در جریان مسابقات فصل اول لیگ برتر افغانستان و بعد از انتخاب قدیر جویا به عنوان مدیر و سید معین حامدی به عنوان مربی طوفان هریرود بجای آنکه فوتبال هرات روزهای خوبی را تجربه کند به فوتبالی کاملا دو قطبی تبدیل شد.

 اگر چه طوفان هریرود بازی های دلچسب و گرمی را ارائه میکرد اما بیرون از میدان و در جامعه فوتبال هرات فضا سرد و تاریک بود.  این رابطه سرد مدیر و مربی تا بعد از قهرمانی نیز پیش رفت و هر دو نفر در مجامع مختلف ورزشی و غیر ورزشی انتقاد تندی را نسبت به هم داشتند.  

با این همه طوفان هریرود در فصل اول لیگ برتر افغانستان قهرمان شد و قدرت فوتبال غرب، مهر تایید تمام جامعه فوتبال کشور را خورد. (اگر چه در بعضی از زونها تیم ها قدرت اصلی خود را بدلایل مختلف به مسابقات نفرستاده بودند.)

 آغاز سال 92 با فرستادن مکتوبی از طرف تعدادی از کلب های هرات به فدراسیون فوتبال کشور همراه بود که تقاضای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هرات را داشتند که فدراسیون مرکزی نیز با این موضوع موافقت کرد. همین مساله برای چند ماه شاه رسول احراری را بعد از چند سال نفر اول فوتبال هرات کرد . در آن روزها دو دستگی در فوتبال هرات بیشتر و بیشتر خود را نشان می داد. در نهایت فدراسیون مرکزی انتخابات را در جوزا 92  برگزار کرد و عبدالکریم رحمانی موفق شد قدیر جویا را پشت سر بگذارد و در راس فوتبال هرات قرار گیرد. 

این تغییر اگر چه خیلی ها را امیدوار به یک جا شدن تمامی اهالی فوتبال هرات کرد اما گذر زمان چیز دیگری را نشان داد و در جریان برگزاری فصل دوم لیگ برتر باز هم رابطه مدیر اینبار (عبدالکریم رحمانی) و مربی (سید معین حامدی) خوب به نظر نمی رسید تا فوتبال غرب این بار سه دستگی را تجربه کند. طوفان هریرود اگر چه به فاینل نرفت اما به لطف استعداد بازیکنانش مقام سوم بازیها را کسب کرد ...

خستگی بازیکنان ملی پوش این تیم و فاصله زمانی خیلی کم بین آخرین بازی جنوب آسیا و بازی مقابل موجهای آمو، بوجود آمدن حاشیه های فراوان در اردوی این تیم و... باعث شد تا طوفان این بار خیلی هم طوفان نباشد.  دلیل بیان این مطالب این بود که خاطر نشان شویم که هر اندازه هم طوفان هریرود از لحاظ فنی قوی باشد باز هم تا مشکلات حاشیه ای و مدیریتی را حل نکند به دیوارهای بلندی خواهد خورد و به هدف نخواهد رسید. 

طوفان نه تنها در غرب کشور بلکه در تمامی افغانستان طرفداران خود را دارد ... باید احترام گذاشت به این طرفداران، باید برای دیدن لبخندشان همه کار کرد و باید برای رسیدن به قهرمانی در فصل سوم متحد شد و اجازه دخالت به هیچ شخص یا ارگانی را نداد (این موضوع بارها فوتبال هرات را در طول دو سال گذشته آزار داده است). 

تمامی پیشکسوتان فوتبال هرات باید به حمایت از این تیم بپردازند و باید تمام تجربیات فنی و مدیریتی خود را یکجا نمایند تا طوفان 93  قدرتمندتر از 2 سال قبلی باشد. بدون شک امسال رسیدن به موفقیت در رقابتهای لیگ برتر افغانستان سخت تر از دو سال گذشته خواهد بود، تمامی تیم ها برنامه های خاصی را برای این مسابقات خواهند داشت و همه برای پیروزی وارد میدان خواهند شد پس از همین حالا باید طوفان هریرود را آماده مسابقات نماییم، چند دستگی را به یکدستگی تبدیل کنیم و قدمهای استواری را برای رسیدن به بلندای فوتبال کشور برداریم.

 به بازیکنان طوفان هریرود! یاتان نرود که شما تنها برای خودتان بازی نمی کنید ... بیش از 3 میلیون نفر در انتظار درخشش و قهرمانی شما هستند .

نویسنده: یکی از حامیان تیم طوفان هریرود که نخواست نامش فاش گردد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر