۱۳۹۲/۱۰/۱۹

تجربه بد بازیکنان افغانستان در هند، سنجر احمدی از مومبای اف سی جدا شد


چند ماه قبل و با پیوستن همزمان سنجر احمدی، آرش هاتفی و حشمت الله بارکزی با تیم مومبای اف سی هند، این امیدواری رقم خورد که بازیکنان افغان از این پس در لیگ های مختلف جذب خواهند شد. سال گذشته نیز بلال آرزو در تیم چرچیل برادرز هند بازی کرد و یوسف مشرقی نیز در یک تیم دسته دوم هندی. حمید الله کریمی نیز چند روز پیش با یک قرارداد کوتاه مدت در یک تیم ایالتی هندی بازی می نماید.

با این حال، دیری نپایید که حشمت الله بارکزی از مومبای اف سی جدا شد و به کابل برگشت. او حالا در تیم استقلال معارف هرات توپ می زند. حشمت الله بارکزی برای مومبای اف سی 3 مسابقه انجام داد و یک گل نیز در اولین مسابقه اش به ثمر رساند.

به همین ترتیب، سنجر احمدی، دیگر ملی پوش کشورمان نیز از تیم مومبای اف سی جدا شده است. احمدی قبلا در یک تیم دسته چهارمی در آلمان بازی می کرد. سنجر احمدی در نه مسابقه برای مومبای اف سی، دو گل به ثمر رسانده است.

شایعاتی نیز وجود دارد که اسلام امیری، کاپیتان تیم ملی افغانستان که از سال پیش در مومبای اف سی بازی می کند نیز از این تیم جدا خواهد شد. وی در یک هفته گذشته مذاکراتی جدی با باشگاه دمپو داشته است، اما حالا به نظر می رسد این مذاکرات به کدام توافق ختم نشده است. در این حالت، احتمال بازگشت اسلام امیری از هند بسیار محتمل است.

با اینکه پیوستن بازیکنان افغانستان در تیم های خارجی خبر خوبی است، اما بازیکنان افغان در انتخاب باشگاه خود نباید اشتباه کنند. مومبای اف سی در لیگ برتر هند بازی می کند، اما این باشگاه نه اداره خوب دارد و نه هم بودجه کافی. یک تعداد باشندگان و تاجران شهر مومبای بودجه این تیم را می پردازند که این خود خطر بزرگی برای پایداری این تیم است. تا حال در چندین نوبت بازیکنان خارجی این تیم به سبب عدم پرداخت معاش شان از سوی این باشگاه، شکایت کرده اند و از این تیم خارج شده اند. 

یوسف مشرقی نیز سال گذشته با تیم بووانیپار یکجای شد که در لیگ دوم هند بازی می کند. برای یک بازیکن تیم ملی، به نظر نمی رسد بازی در یک تیم دسته دوم هندی قابل قبول باشد. کیفیت لیگ برتر هند تفاوت چندانی از فوتبال افغانستان ندارد، چه رسد به اینکه بازیکنان ما در لیگ دوم هند بازی کند. 

حمید الله کریمی نیز به یک تیم گمنام ایالتی هند پیوسته است. این تیم حتی در لیگ دوم هند نیز بازی نمی کند، هر چند از فصل آینده می تواند در لیگ دوم هند بازی کند. 

تنها فایده ای که این بازیکنان می توانند به آن چشم بدوزند این است که با وارد شدن به بازار هند، توجه باشگاه های بزرگتر را به خود جلب کنند، چیزی که اکثریت بازینکان افغانستان تا حال اتفاق نیفتاده است. 

انجام مذاکرات قبل از پیوستن به یک تیم خیلی مهم است. بازیکنان ما باید بعد از فکر و تجسس زیاد با تیم های خارجی بپیوندند و کوشش کنند متن قرارداد طوری تنظیم شود تا باشگاه ها به سادگی نتوانند قرارداد آنها را فسخ نمایند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر