۱۳۹۲/۱۰/۲۹

دستاوردهای فوتبال افغانستان از نگاه دبیر کل فدراسیون فوتبال افغانستان


سلام !
فدراسیون فوتبال افغانستان یا بهتر است که بگویم خانه خودتان سال ۲۰۱۳ را با تمامی فراز و نشیب هایش سپری کرد. بد نیست که کمی از دست اورد های خانه خودما بگویم که یکجای تجلیل کردیم:

۱- قهرمانی جام جنوب آسیا (بسیار مزه داد)
۲- اختتام لیگ برتر دوره دوم ( تشکر میکنم از تمامی تماشاگران و حمایت گران این برنامه)
۳-صعود بی سابقه در تاریخ رده بندی فوتبال جهانی ( انشالله بالاتر میرویم با دعای عاشقانه شما)
۴- اولین میزبانی بعد از چندین سال و برد شیرین مقابل رقیب دیرینه سرزمین مان
۵- ظرفیت سازی در قسمت حکمان و مربیان ( آینده زیاد به درد مان میخورد)
۶- انتخاب افغانستان برای برنامه های مخصوص فیفا
۷- آمدن چهره های بزرگ فوتبال آسیا و جهان (میشل پلاتینی. شیخ سلمان بن ال خلیفه. شیخ حمد ال تانی. مایکل اون و دیوید کامرون )
۸- درخشیدن تیم ملی بانوان افغانستان
۹- صعود تیم ملی چهارده سال افغانستان و مسابقات سخت امسال
۱۰- صعود تیم ملی بزرگسالان درمسابقات چلنچ کپ و انشالله که با هنرنمایی شان قهرمان چلنج کپ آسیا (امسال)
خلاصه اگر بگویم تا صبح طول میکشد...

امسال هم که با جوانمردی آغاز کردیم تا او هموطنانم که کمی البته بسیار کم که خیلی دوستشان دارم نسبت به سرزمین مان دل سرد شده بودند و میگفتند که ایجا دیگر جور شدنش ناممکن است دوباره دلگرم و خوشبین شوند...

خوب خیلی کار ها مانده انجام بدیم امسال. اما خدا شاهد است که بسیار کار سخت شده نه تنها من بلکه تمامی همکارانم تا دیر وقت شب میشینند تا خدای نکرده این امید بسیار ناچیز (نسبت به سایر ارزشهای بزرگ و بسیار زیبای وطن) را که مردم مان پیدا کرده از بین نرود و حفظ شود تا دریچه ای به سوی سر بلندی مان شود (آمین)

خوب! دوست من(برادر ها و خواهرانم)!!! من و تو ندارد من هم از این خاک هستم و تو هم!!! سهم هر دوی مان یکی است! این را هم بهانه نکن که چانس نبود و حقم را خوردند و . و . خو تو برای ما بگو که تو چه کردی برای این خاک ارزشمند که از هر قدمش بوی عشق و افتخار میاید؟؟؟

خوب شرم نکن! اگر نکردی هنوز هم وقت است بیا که از همین حالا دست به دست هم داده و مقابل تمامی مشکلات خانه خویش ایستاد شویم! مهم نیست که کوه را جابجا کنیم مهم رشد دادن همان عشق غریبی است که با دیدن سه رنگ زیبا بیرقمان بال بال میزند و به سربلندی یاد کردن نام زیبا *افغانستان*

دوستت دارم افغانستان!

سید علی رضا آقازاده

برگرفته از صفحه فدراسیون فوتبال افغانستان در فیسبوک

۱ نظر:

  1. آفرین بر تمامی کسانی که این عقیده را دارند به نظر من هیچ کس به جز یک افغان برای سربلندی سرزمین افغانستان موثر نیست به امید افغانستانی آباد و سرافراز

    پاسخحذف