۱۳۹۴/۴/۱

اسلام امیری دیگر نباید جدی گرفته شود


 در حالی که انتظار می رفت روند آشتی بازیکنانی که از تیم ملی افغانستان قهر کرده اند آغاز شود و فوتبال افغانستان روزهای عادی خود را باز یابد، اما اسلام امیری شب گذشته با یک بیانیه ویدیویی که روی صفحه خود گذاشته، همان اتهامات و ادعاهای قدیمی را تکرار کرد و هم چنین مرتکب بی احترامی به تمامی بازیکنان و کادر رهبری تیم ملی شد. 


او بر علاوه اینکه کادر رهبری تیم ملی را متهم به حمایت از بازیکنان مقیم آلمان کرد، این را اذعان داشت که بازیکنان تیم ملی غیرت ندارند. اسلام امیری هم چنین همه بازیکنان تیم ملی را به عیش و نوش و استفاده از مواد مخدر و شراب نوشی متهم کرد. امیری گفته است که اگر کادر رهبری تیم ملی تغییر کند و چند بازیکن از تیم ملی حذف شوند، وی حاضر است در تیم ملی بازی کند. 


در واقع، اسلام امیری با مصاحبه شب گذشته اش تمامی امیدها به آشتی در فوتبال افغانستان را به یاس تبدیل کرد. در مصاحبه او چند نکته قابل تعمق است:


اول: اسلام امیری با طرح ادعاهایی که ثبوت آنها مشکل است، در حقیقت در فوتبال کشور دو دستگی و نفاق ایجاد کرده  و اذهان فوتبالدوستان کشور را هم مغشوش ساخته است. او با طرح بازیکن داخلی و خارجی و حتی بازیکن مقیم آلمان و غیر آلمان، در تلاش این است تا تیم ملی بی اتفاق باشد. 


دوم: اسلام امیری از سواد لازم بر خوردار نیست و با طرح ادعاهای کوچه و بازاری همه را متهم به شراب نوشی و بی غیرتی کرده است. امیری که مکتب را هم به پایان نرسانده، به تمامی بازیکنان تیم ملی توهین کرد و از یاد برد که یک تعداد این بازیکنان سالها در کنار خودش توپ زده اند. در متهم ساختن بازیکنان به عیش و نوش، او حتی میان بازیکن داخلی و خارجی هم فرقی قائل نشد و همه را به عین لفظ بی غیرت و شراب نوش خطاب کرد. 


سوم: اسلام امیری به جز خودش به کس دیگر فکر نمی کند. او که با حمایت های بی دریغ یوسف کارگر در تیم ملی قرار داشت و کاپیتان تیم ملی شد، چیزی کمتر از کاپیتانی تیم ملی را نمی خواهد. اما در واقع، با صحبت هایی که او تا حالا انجام داده، وی ثابت ساخته که لیاقت کاپیتانی را ندارد. رویه زشت اسلام امیری با یک تعداد بازیکنان در مسابقات المپیک آسیائی عملکرد او را به حیث کاپیتان مورد سوال برد، اما وی هم چنان مورد حمایت قرار گرفت و زیر سوال نرفت. از سویی دیگر، عملکرد امیری به حیث یک بازیکن نیز افت کرده است. او در باشگاهی بازی می کند که تنها با چانس توانسته از سقوط از لیگ برتر هند به لیگ دسته اول در امان بماند. با اینکه او در تیم ملی المپیکی افغانستان در قلب دفاع قرار داشت، افغانستان مقابل هانگ کانگ با نتیجه 2-1 از ازبکستان با نتیجه 5-0 و از بنگلادش با نتیجه 1-0 شکست خورد. کسانی که فکر می کنند اسلام امیری ضعف خط تیم ملی را پر می کند در اشتباه هستند. با اینکه امیری با انگیزه بازی می کند، اما دفاع او چندان هم قابل تعریف نیست. 


چهارم: در گفته های اسلام امیری تضاد واضح وجود دارد. وی از یک طرف یک تعداد بازیکنان را به این متهم می کند که به جای مربی تصمیم می گیرند، اما از طرف دیگر، خودش امر می کند که فلان بازیکن ها و یا فلان عضو کادر فنی تیم باید اخراج شوند.مصداق همان گپ عامیانه است که چیزی را که به خود نمی پسندی به دیگران هم نپسند.


صلاح فوتبال افغانستان این را می طلبد که دیگر در مورد اسلام امیری صحبت نشود و حتی این انتظار وجود دارد که فدراسیون فوتبال افغانستان در مقابل او موضع گرفته و وی را از فوتبال ملی محروم سازد. اگر چنین اتهاماتی، بدون ثبوت، مقابل بازیکنان تیم های ملی در یک کشور دیگر صورت می گرفت، به یقین بدانید که بازیکن مدعی تا ابد از انجام فوتبال  محروم می شد، چه برسد به اینکه وی در تیم ملی بازی کند. 


بیائید برای رفع نواقص تیم ملی کار کنیم. بازیکنان ضعیف را کنار بگذاریم، به دنبال بهترین ها برای تیم ملی باشیم، هم دل باشیم و از کسانی که تنها به منفعت خود فکر می کنند و در صدد تفرقه هستند دیگر صحبت نکنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر