۱۳۹۴/۳/۲۱

اسکلیجیچ با چه ترکیب و تاکتیکی به مصاف سوریه خواهد رفت؟


تیم ملی افغانستان چندین هفته است در اردوگاه به سر می برد. این تیم برای پنج روز در بحرین اردو داشت و سپس به لائوس و بنگلادش سفر کرد و با تیم های ملی این دو کشور مسابقه دوستانه برگزار کرد. یک هفته می شود تیم ملی در شهر مشهد ایران است و برای مسابقه با تیم ملی سوریه برنامه می ریزد. 

سوریه در دو دیدار قبلی در سال 2007 توانسته افغانستان را شکست دهد. اما حالا نه افغانستان آن تیم چند سال پیش است و نه هم فوتبال سوریه تسهیلات و امتیازات سابق را در اختیار دارد. همین موضوع باعث شده تا پیشبینی اینکه نتیجه این بازی چه خواهد شد، مشکل باشد. 

اسکلیجیچ 33 بازیکن را به اردوگاه بحرین دعوت کرد. از این جمله، مشتاق یعقوبی به درخواست فدراسیون فوتبال پاسخ نداد. میلاد سالم هم که مصدوم شده بود نتوانست به این اردوگاه حاضر شود. یوسف شیردل نیز منتظر عقد قرارداد با یک باشگاه است و تا زمانی که در یک باشگاه جذب نشود، نمی تواند در ترکیب تیم افغانستان قرار بگیرد. جمیل فیضی هم که عزم سفر کرده بود در میدان هوایی متوجه شد که ویزایش مشکل دارد و به همین دلیل نتوانست در ترکیب افغانستان قرار بگیرد. روح الله اقبالزاده نیز به سبب امتحانات مکتب نمی توانست یک ماه غیر حاضری نماید. نتیجه همین شد که افغانستان با 24 بازیکن در مشهد باشد.

بعد از چندین هفته اردوگاه و بازیهای دوستانه، حالا سرمربی افغانستان تصمیم گرفته است تا مدثر ذکریا را که در سویدن بازی می کند موقتاً از لیست بازیکنان تیم ملی حذف کند، زیرا تنها 23 نفر در لیست بازیکنان تیم ملی هر کشور باید حضور داشته باشند. ذکریا اما در سفر به کمبودیا تیم ملی را همراهی خواهد کرد. 

اسکلیجیچ اما توانسته نه تنها ترکیب اصلی خوبی آماده سازد، بلکه بازیکنان تعویضی خوبی را نیز داشته باشد. در مسابقه با بنگلادش، یک تعداد زیاد بازیکنان تعویض از اول مسابقه در ترکیب تیم قرار داشتند. از طرف دیگر، به نظر می رسد بازیکنان افغانستان با مصدومیت جدی روبرو نباشند. در تمرینات دو روز پیش، مصطفی آزادزوی و محمد انور مصدوم شده بودند که حالا گزارش می رسد که وضعیت آنها خوب است. 

اسکلیجیچ شاید ترکیبی به مشابه این وارد میدان کند و در ادامه مسابقه با در نظر داشت جو مسابقه تاکتیک خود را تعویض نماید. 

دروازه بان: منصور فقیریار

خط دفاع: جلال الدین شریعتیار، حسن امین، مصطفی حدید و ضمیر داودی

هافبک دفاعی: آرش هاتفی و اباسین علی خیل

خط میانی: شبیر یوسفی، مصطفی زازی و عصمت شینواری

خط حمله: فیصل شایسته

در ادامه و با در نظر داشت شرایط بازی به سادگی امکان استفاده از بازیکنانی چون محمد انور، مصطفی آزادزوی، انوس دستگیر، نور الله امیری و دیگر بازیکنان وجود دارد. 

اما در تاکتیک، اسکلیجیچ به دنبال حفظ توپ خواهد بود. با این شگرد، وی می خواهد که تیمش در پی ضد حملات و فرصت هایی باشد که خط میانی و خط دفاع سوریه خراب می کند. افغانستان بازیکنان هماهنگی دارد و خصوصاً خط میانی افغانستان توانایی ربودن توپ را دارد. تیم سوریه از جناحین نیز حمله می کند و لازم است بازیکنان افغانستان اجازه بازی را به بازیکنان جناحین این تیم ندهند. 

با در نظر داشت شکننده بودن خط دفاعی هر دو تیم، انتظار می رود هر دو تیم روی فرصت های گلزنی خود حساب کنند تا دفاع. 

دو مهاجم خوب تیم ملی سوریه در این تیم حضور ندارند. با این حال، عمر الخربین مهاجم خطرناکی است و خط میانی سوریه نیز توانایی گلزنی را دارد.

تیم افغانستان در مسابقات گذشته روی ضربات ایستگاهی ضعیف عمل کرده است. انتظار می رود اسکلیجیچ و سایر مربیان تیم ملی روی این نکته کار کرده باشند و مانع عمل مهاجمین سوری شوند. با این حال، به نسبت فزیک بالای بازیکنان سوریه، مهار آنها کار سختی به نظر می رسد. 

افغانستان در این بازی حمایت حدود 11000 تماشاچی را نیز با خود دارد. انتظار می رود هر اندازه ای که تماشاچی اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کند، افغانها در مشهد حاضر به پر کردن چوکی ها باشند. 

کسب نتیجه خوب در اولین بازی هم برای افغانستان و هم برای سوریه مهم است. این یک بازی خانگی برای افغانستان محسوب می شود و اینکه افغانستان بتواند از این مسابقه امتیاز بگیرد خیلی مهم است. 

مربی تیم سوریه روز گذشته در کنفرانس خبری از پیروزی قاطع سوریه خبر داد، اما اسکلیجیچ محتاطانه پاسخ داد و گفت هیچ مربی نمی تواند پیروزی تیمش را تضمین کند. با این هم، او گفت تیم افغانستان به دنبال پیروزی به میدان می رود. 

با در نظر داشت اینکه افغانستان هنوز بهترین بازیکنان خود را در اختیار ندارد و مدت زیادی از تشکیل این تیم نمی گذرد، انتظار یک پیروزی بزرگ را نباید از افغانستان داشت. تساوی شاید منطقی ترین نتیجه برای افغانستان باشد. 

پیشبینی فوتبالنامه: افغانستان 1 - 1 سوریه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر