۱۳۹۴/۳/۲۷

تایلند، ایران و لبنان بهترین حریفان مسابقه دوستانه برای افغانستان


تیم ملی افغانستان برای مسابقه بعدی خود که مقابل جاپان صورت می گیرد دو و نیم ماه وقت دارد. در این مدت، مربیان افغانستان باید تیم را به حد و اندازه ای برسانند که توانایی مقابله با تیم قدرتمند جاپان را داشته باشد. 

افغانستان در مسابقه اول خود مقابل سوریه نشان داد که برای مقابل شدن با تیم های قوی آماده نیست. دو مسابقه ای که قبل از شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی ترتیب شده بودند با تیم های لائوس و بنگلادش بود که هیچ گاه هم سطح سوریه به حساب نمی رفتند. وقتی افغانستان مقابل سوریه قرار گرفت، بازیکنان تیم ملی افغانستان خود را با بازیکنانی مقابل دیدند که هم از فزیک بالاتری برخودار هستند و هم دوندگی زیادی دارند. 

جاپان یکی از تیم های برتر آسیاست. مسابقه افغانستان با این تیم به تاریخ هشتم سپتمبر در ورزشگاه آزادی تهران انجام می شود. قبل از آن، تیم جاپان به تاریخ سوم سپتمبر در خانه خود مهمان تیم ملی کمبودیا است، در حالی که افغانستان در آن روز استراحت دارد. 

بهترین گزینه این است که افغانستان در روز استراحت خود که یک روز فیفا نیز هست، یک مسابقه دوستانه برگزار کند. بهترین حریف برای افغانستان در آن روز تیم ملی تایلند است. 

افغانستان و تایلند هر دو در زمان قرعه کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی در گلدان سوم حضور داشتند. به این معنی که هم تایلند و هم افغانستان به تاریخ سوم سپتمبر به استراحت برخورد کرده اند. به جز تایلند، تیم های فلیپین، فلسطین، هند، مالدیو، تاجیکستان و لبنان نیز در گلدان سوم قرار داشتند و در روز سوم سپتمبر استراحت دارند. از میان این تیم ها، بازیکنان تیم ملی تایلند از نگاه جسامت و دوندگی تشابه زیادی به تیم ملی جاپان دارند. روی همین علت، بهترین گزینه برای  افغانستان انجام یک مسابقه دوستانه با تیم ملی تایلند در سوم سپتمبر است. 

به همین ترتیب، تیم ملی ایران به تاریخ سوم سپتمبر میزبان گوام است و بدش نخواهد آمد قبل از بازی با گوام (سوم سپتمبر) و هند (هشتم سپتمبر) با تیم ملی افغانستان در ورزشگاه آزادی مسابقه دوستانه برگزار کند. فدراسیون فوتبال افغانستان باید از همین اکنون با مقامات فدراسیون فوتبال ایران به تماس شده و زمینه مسابقه دوستانه را در اواخر ماه آگست با تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تنظیم نماید. 

بهترین حالت این است که مسابقه دوستانه با تایلند نیز در ورزشگاه آزادی انجام شود، اما احتمال اینکه تایلند این گزینه را قبول کند کم است، زیرا تایلند به تاریخ هشتم سپتمبر مهمان تیم ملی عراق است. در آن صورت هم، با توجه به پروازهای متعدد از تهران به بانکوک، سفر تیم ملی به بانکوک نباید زیاد هم مشکل باشد.البته فدراسیون نباید خود را تنها و تنها متکی به شرکت تکت فروشی طرف قرار خود نماید، بلکه از هر طریق ممکن پرواز مستقیم از تهران به بانکوک و برگشت را تهیه کند.

اگر تایلند به هر دلیلی حاضر به مسابقه با افغانستان نشود، بهترین گزینه دیگر لبنان یا فلسطین اند. این دو تیم، تیم های قوی هستند و احتمالاً برای سفر به تهران آمادگی نشان دهند. 

فدراسیون فوتبال افغانستان تا اینجای کار متاسفانه به دنبال بازی مفت بوده است. این فدراسیون صبر کرده است تا فدراسیون های دیگر از تیم ملی دعوت کنند و مصارف را نیز متقبل شوند، در حالی که پیشنهاد بازی مفت تنها از سوی تیم های ضعیف صورت می گیرد. اگر فدراسیون فوتبال توقع دارد تا در مسابقه با جاپان، تیم افغانستان آماده باشد، باید مسابقات دوستانه با تیم های قوی برای تیم ملی تهیه ببیند. 

فدراسیون فوتبال افغانستان هم چنین باید پا از آسیا فراتر گذاشته و حتی با تیم های شرق اروپا و کشورهای آفریقایی مسابقه دوستانه تدارک ببیند. در کنار آن، مسابقه با تیم های لیگ برتر ایران نیز خالی از لطف نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر