۱۳۹۴/۳/۲۰

حریف افغانستان را بشناسید: تیم ملی سوریه



افغانستان و سوریه اولین مسابقه خود در مقدماتی جام جهانی 2018 را فردا پنجشنبه برگزار می کنند.

این مسابقه ساعت هشت شب به وقت کابل و مشهد در ورزشگاه ثامن مشهد آغاز میشود. به سبب مشکلات امنیتی، افغانستان اجازه نیافت تا در کابل این مسابقات را میزبانی کند و به همین علت مشهد و تهران را برای میزبانی مسابقات انتخاب کرده است.

تیم ملی فوتبال سوریه یک تیم ناشناخته نیست. این تیم از تیم های عربی است و کشورهای عربی فوتبال خوبی دارند. جنگ داخلی در سوریه با اینکه روی فوتبال سوریه تاثیر گذاشته، اما سبب نشده است که تیم ملی این کشور تا اندازه زیادی ضعیف گردد. دلیل عمده آن نیز حضور بازیکنان این کشور در لیگ های کشورهای دیگر است.

تیم ملی سوریه در رده بندی فیفا در رتبه 121 قرار دارد که سی پله بالاتر از افغانستان می باشد. فجر ابراهیم که خود از سوریه است هدایت این تیم را به عهده دارد.

تقریباً نیمی از بازیکنان تیم ملی سوریه در لیگ داخلی این کشور که بیشتر در دمشق انجام می شود، توپ می زنند و نیم دیگر بازیکنان در لیگ های عمدتاً کشورهای عربی بازی می کنند. فدراسیون فوتبال سوریه در چند هفته اخیر در تقلای جذب مجدد عمر السومه مهاجم سوری است که در تیم الاهلی عربستان بازی می کند. این مهاجم در 32 مسابقه باشگاهی توانسته بود 29 گل به ثمر برساند. با این حال، به نظر می رسد وی تمایل زیادی به حضور در تیم ملی سوریه ندارد. وی در مسابقه دوستانه میان تیم های سوریه و عمان که به تاریخ پنجم جون در عمان برگزار شد حضور نداشت. تا حال هیچ گزارشی در مورد حضور او در مسابقه با افغانستان نشر نشده است هر چند وی در لیست بازیکنان تیم ملی سوریه قرار دارد.

سوریه در سال 2012 به قهرمانی غرب آسیا رسید. در غرب آسیا تیم های قوی عربستان سعودی، قطر، عمان، بحرین، کویت، عراق، ایران، لبنان، فلسطین و یمن حضور دارند.

سوریه و افغانستان تا حال دو مرتبه با هم روبرو شده اند. هر دوی این مسابقه در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بود.

این دیدارها در ماه اکتوبر سال 2007 برگزار شد و سوریه در هر دو دیدار به پیروزی رسید. در دیدار اول که در ورزشگاه اباسین دمشق برگزار شد تیم ملی سوریه در نیمه دوم سه گل درون دروازه افغانستان جای داد. این سه گل در فاصله پانزده دقیقه به ثمر رسید و دو گل از مجموع سه گل پنالتی بود.

افغانستان در بازی برگشت مجبور بود در دوشنبه تاجیکستان میزبانی کند. این مسابقه برای افغانستان شروع خوبی داشت. در دقیقه 16، عبیدالله کریمی برای افغانستان گل زد. گل او اولین گل تیم ملی افغانستان در مقدماتی یک جام جهانی بود. با این حال، خوشحالی افغانستان دوام نکرد و سوریه تنها یک دقیقه بعد این گل را جبران کرد و سپس بازی را با نیتجه 2-1 با پیروزی پشت سر گذاشت.

سوریه در ماه های اخیر اما عملکرد خوبی داشته است. این تیم در چندین دیدار دوستانه به پیروزی های خوبی دست یافته است. این تیم توانسته تیم های عمان، اردن و تاجیکستان را در خانه خودشان شکست دهد و با تیم لبنان با یک تیم که بیشتر متشکل از بازیکنان داخلی بود، با نتیجه 2-2 متوقف سازد.

نتیجه مسابقات اخیر دوستانه سوریه در زیر درج شده اند:
عمان 1 – 2 سوریه
لبنان 2-2 سوریه
تاجیکستان 2 – 3 سوریه
اردن 0 -1 سوریه

مهمترین قوت سوریه استفاده از ضربه های آزاد و جناحین است. با این حال، به نظر می رسد خط میانی و خط دفاع این تیم توانایی لازم برای کنترل توپ را ندارد.

تیم افغانستان اما در مقابل ضربات آزاد و ایستگاهی تا حال ضعیف ظاهر شده است. با این هم، انتظار می رود مربیان روی این نقطه ضعف کار کرده باشند و حضور منصور فقیریار نیز در مقابل چنین حملاتی تیم افغانستان را همکاری می کند. با توجه به اینکه تیم افغانستان در پی کنترل توپ، این امیدواری وجود دارد که در ضد حملات، افغانستان خوب عمل کند و خط دفاعی سوریه را از هم بپاشاند.

مسابقه فردا برای هر دو تیم مهم است. پیروزی در این مسابقه، انگیزه لازم برای تداوم جنگندگی را در هر تیم زنده نگه می دارد و البته که سه امتیاز شیرین را نصیب آن تیم خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر