۱۳۹۴/۳/۱۴

پیروزی بر لائوس و تساوی با بنگلادش از سقوط فاحش تیم ملی جلوگیری کرد


رده بندی این ماه تیم های ملی در حالی اعلان شده است که افغانستان شاهد 16 پله سقوط در رده بندی فیفا است. 

افغانستان در رده بندی این ماه فیفا 138 امتیاز دارد که به نسبت ماه گذشته 70 امتیاز کمتر است. با این مجموع امتیازات تیم ملی افغانستان در رده 151 جهان قرار گرفته است. 

در میان کشورهای آسیائی افغانستان در مقام 26 قرار دارد. در جنوب آسیا افغانستان بعد از هند دوم است و در مرکز آسیا بعد از ایران، ازبکستان و تاجیکستان در مکان چهارم قرار دارد. 

در میان تیم های همگروه افغانستان در مقدماتی جام جهانی، افغانستان بعد از جاپان و سوریه قرار گرفته است. در این رده بندی جاپان در مکان 52 جهان است، سوریه در مکان 121، سنگاپور در مکان 154 و کمبودیا در مکان 178. 

علت سقوط افغانستان این است که امتیازاتی که سال گذشته تیم ملی در جام چلنج آسیا کسب کرده بود با گذشت یک سال  25% ارزش خود را از دست داده اند. به همین علت مالدیو هم که به مقام سوم جام چلنج آسیا رسید شاهد 38 پله سقوط بوده است. تیم ملی افغانستان بعد از مسابقات جام چلنج آسیا تنها یک مسابقه دوستانه با پاکستان برگزار کرده بود که این خود موقف افغانستان را خیلی متزلزل ساخت. 

اگر افغانستان پیروزی مقابل لائوس و تساوی مقابل بنگلادش را نمی گرفت، احتمال می رفت افغانستان در حدود 32 پله سقوط نماید. 

در ماه جون، افغانستان دو مسابقه مهم در چارچوب مقدماتی جهانی مقابل سوریه و کمبودیا دارد. کسب تساوی یا پیروزی در این دو مسابقه می تواند امتیازات تیم افغانستان را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهد، زیرا ارزش مسابقات مقدماتی جام جهانی به مراتب بیشتر از مسابقات دوستانه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر