۱۳۹۴/۲/۷

شرکت الکوزی حامی مالی تیم های ملی شد


امروز فدراسیون فوتبال افغانستان با گروه تجارتی الکوزی یک قرارداد 15 سال امضا کرد. به اساس این قرارداد، شرکت الکوزی از تیم های ملی مردان و بانوان افغانستان حمایت مالی می کند. شرکت الکوزی پذیرفته است سالانه مبلغ 850 هزار دالر آمریکایی به فدراسیون فوتبال افغانستان بپردازد. 

با توجه به مبلغ قرارداد، این یک قرارداد خوب و به نفع فوتبال افغانستان است. با این حال، طولانی مدت بودن قرارداد به نفع فوتبال کشور نیست. این طور قراردادها معمولاً عمر بین سه تا پنج سال دارند. از این جهت کوتاه مدت بودن قراردادها مهم است زیرا دالر ارزش خود را در دراز مدت از دست می دهد و هم چنین انتظار می رود تیم ملی افغانستان در مسابقات بین المللی درخشش داشته باشد و این خود ارزش قرارداد با این تیم را بلند می برد. با این هم در قرارداد ذکر شده است که در صورت موفقیت های منطقوی و بین المللی، مبلغ قرارداد قابل تغییر است. 

انتظار می رود فدراسیون فوتبال افغانستان با استفاده از پولی که از شرکت الکوزی می گیرد فعالیت های تیم ملی را به شکل بهتر حمایت کند و کادر فنی این تیم را حرفه ای بسازد. 

رئیس فدراسیون فوتبال هم چنین در صحبت با رادیوی آشنا گفته است فدراسیون برای بازیکنان تیم ملی معاش تعیین خواهد کرد. 

فدراسیون فوتبال افغانستان به نسبت اکثر همتایان منطقه ای خود در جذب حامی مالی بهتر عمل کرده است. فدراسیون فوتبال هم چنین سالانه به نسبت برگزاری مسابقات تورنمنت روشن مورد حمایت مالی قرار می گیرد. فیفا نیز از چندین منبع به فدراسیون فوتبال افغانستان حمایت می کند. کشورهای جاپان، انگلستان و آلمان نیز از حامیان پولی و برنامه ای فدراسیون فوتبال به شمار می روند. دولت افغانستان نیز از سال 2013 به بعد سالانه یک ملیون دالر به فدراسیون فوتبال کشور کمک می کند. 

این طور به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال افغانستان دیگر یک نهاد بی پول نیست. با  این حال، وجود سرمایه تنها عامل رشد فوتبال نیست، بلکه فدراسیون فوتبال افغانستان همزمان باید به مردم افغانستان ثابت کند که منابع مختلف مالی را به شکل شفاف به مصرف می رساند و پول فوتبال کشور به حساب های بانکی شخصی واریز نمی گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر