۱۳۹۴/۱/۳۱

ایران گزینه اول برای میزبانی مسابقات افغانستان در مقدماتی جام جهانی


سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال افغانستان اعلان کرده است که فدراسیون فوتبال به ایران به حیث اولین گزینه برای میزبانی مسابقات افغانستان در جام جهانی نگاه می کند. 

به سبب مشکلات امنیتی، افغانستان نمی تواند مسابقات خانگی خود را در داخل کشور میزبانی کند. به همین دلیل، فدراسیون فوتبال روی گزینه های مختلف کار می کند. 

گزینه های دیگر به ترتیب، امارات متحده عربی، تاجیکستان و هند هستند. امارات به سبب سهولت دریافت ویزه و داشتن زمین های معیاری به حیث گزینه دوم مطرح هست.

مسابقات مقدماتی 23 سال آسیا که اخیراً در ایران انجام شد و هزاران افغان در ورزشگاه های ایران برای تشویق تیم ملی 23 سال حضور یافتند، معیار خوبی برای انتخاب ایران به حیث کشور میزبان مسابقات تیم ملی افغانستان است.

در روزهایی که تیم ملی افغانستان میزبان تیم های سوریه و جاپان است، تیم ملی ایران مسابقه ندارد و افغانستان،در صورت اجازه فدراسیون فوتبال ایران، می تواند مسابقات خود را در ورزشگاه آزادی میزبانی کند. اما در روزی که افغانستان میزبان کمبودیا و سنگاپور است، ایران نیز میزبان است و افغانستان باید در یک ورزشگاه دیگر میزبان باشد. با توجه به اینکه ایران چندین ورزشگاه معیاری دارد، تنظیم هر چهار مسابقه در ایران سخت به نظر نمی رسد.

به همین شکل، با توجه به اینکه سوریه نیز نمی تواند مسابقات خود را در داخل کشور خود میزبانی کند، فدراسیون فوتبال کشور باید هر چه عاجلتر با سوریه به تماس شده و موافقت کند که بازی های رفت و برگشت بین این دو تیم در ایران صورت بگیرد.


در کنار این، لازم است تا تیم ملی فوتبال افغانستان به اقلیم و آب و هوای ایران آشنایی پیدا کند. به همین منظور شایسته است که کمپهای تمرینی تیم ملی در ایران برگزار شود و حتی مسابقه دوستانه با تیم ملی و تیم 23 سال برگزار شود. با توجه به اینکه ترکمنستان و هند که تقریباً هم سطح تیم ملی افغانستان اند با ایران هم گروه اند، ایران بدش نخواهد آمد که با تیم افغانستان مسابقه دوستانه برگزار کند.

فدراسیون فوتبال اما باید از ایران تضمین بگیرد که مسابقات پخش مستقیم تلویزیونی دارد.

اگر ایران میزبان مسابقات افغانستان انتخاب شود، مهاجرین باز هم یار دوازدهم شیران خراسان خواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر