۱۳۹۴/۲/۵

مسابقه دوستانه میان افغانستان و بحرین انجام نمی شود؛ لائوس، مالدیو و بنگلادش حریفان شیران خراسان


علیرضا آقازاده، دبیر کل فدراسیون فوتبال افغانستان، به تلویزیون طلوع نیوز گفته است که این فدراسیون در تلاش است تا سه مسابقه دوستانه قبل از شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی با تیم های مالدیو، بنگلادش و لائوس تنظیم نماید. 

قبلاً صحبت از تنظیم مسابقه با بحرین و لبنان بود، اما حالا به نظر می رسد این دو تیم حاضر به مسابقه با افغانستان نیستند. 

در واقع، شواهد این طور نشان می دهند که فدراسیون فوتبال افغانستان خیلی دیر و بطی عمل کرده و تیم های دیگر مسابقات دوستانه خود را تنظیم کرده اند. 

با در نظرداشت اینکه فرصت پشت فرصت از دست رفته است و حالا افغانستان مجبور است با حریفان نا مناسب مسابقه دوستانه بگیرد، باید از وقت تیم ملی به وجه احسن استفاده گردد. 

کشورهای مالدیو، بنگلادش و لائوس در مکان های مختلف قرار دارند و بازی با هر سه کشور فرصت زیادی را می طلبد. شاید بهترین گزینه این باشد که فدراسیون افغانستان از این سه کشور بخواهد تا در یک کشور مسابقات را انجام دهند. 

به احتمال زیاد بحرین، امارات متحده عربی یا کویت محل تمرین تیم ملی خواهد بود. در این صورت، منطقی است تا مسابقات دوستانه نیز در محل تمرینات تیم ملی دایر گردند. 

هدف از مسابقه با تیم لائوس دو وجهی است. اول اینکه این تیم از نگاه فزیک و سبک بازی با کمبودیا مشابهت دارد و از طرف دیگر، آب و هوای این کشور با کمبودیا مشابه است. با این حال، خبرهای تائید ناشده ای حکایت از این دارد که مسابقه دوستانه میان افغانستان و لائوس در بحرین انجام می شود. اگر قرار است این مسابقه در بحرین انجام شود، خوب است که مسابقات با بنگلادش و مالدیو هم در بحرین انجام شوند. 

قرار است مسابقات با این سه تیم در هفته اخیر ماه می  و هفته اول ماه جون انجام شوند. فرصت زمانی برای تیم ملی افغانستان خیلی اندک است. یک تعداد بازیکنان تا هنوز برای تیم ملی حتی تمرین نکرده اند. اگر مسابقات دوستانه تیم ملی در یک مکان صورت گیرد، تیم ملی فرصت تمرین پیدا می کند و اوقاتش صرف سفرهای دور و دراز نمی شود. باید به یاد داشت که فاصله زمانی میان مسابقه اول افغانستان با سوریه و مسابقه دوم با کمبودیا تنها چهار روز است و تیم ملی نباید خسته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر