۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اولین دور مسابقات باشگاه های جنوب آسیا، فرصت حضور شاهین آسمایی یا اتفاق هرات


در کنگره فدراسیون فوتبال جنوب آسیا تصمیم به برگزاری اولین دور قهرمانی باشگاه های جنوب آسیا گرفته شد. 

کمیته اجرایی ساف که مسئول تصمیم گیری در این مورد است به توافق رسید اولین دور این مسابقات به اشتراک 8 تا 10 باشگاه در ماه آگست آغاز یابد. 

قهرمان لیگ هر هشت کشور جنوب آسیا به این مسابقات راه خواهد یافت. به همین شکل، فدراسیون میزبان حق دارد دو تیم دیگر را چه از داخل کشور خود یا از دیگر کشورهای جنوب آسیا به این مسابقات دعوت نماید. 

نپال و بنگلادش برای میزبانی ابراز علاقه کرده اند و ورلد اسپورت گروپ که تمویل کننده اصلی مسابقات ساف است نیز با پرداخت 75 درصدی مصارف این مسابقات موافقت کرده است. قسمت باقی مانده را باید ساف بپردازد. 

جزئیات اولیه این مسابقات برای ارسال به فدراسیون های عضو فرستاده می شود تا تائید آنها نیز گرفته شود. 

فدراسیون فوتبال افغانستان که هیچ نماینده ای به کنگره ساف نفرستاده بود تا حال در این مورد ابراز نظر نکرده است. 

اگر قرار باشد افغانستان به این مسابقات یک باشگاه بفرستد، باید تصمیم گرفته شود که یک تیم از مسابقات برتر "لیگ برتر" به این مسابقات ارسال شود، یا تیمی که در مسابقات قهرمانهای زونهای افغانستان قهرمان شده است.

در لیگ برتر در این فصل، شاهین آسمایی به قهرمانی رسیده است در حالی که در مسابقات قهرمان های زونهای افغانستان که در قندهار برگزار شد، اتفاق هرات به مقام اول رسید. تیم های که در لیگ برتر اشتراک می کنند "باشگاه یا club" نیستند، زیرا برای مدت محدودی عرض اندام کرده و سپس از میان می روند. اما هنوز در مورد معیارهای تیم های اعزامی به مسابقات باشگاه های جنوب آسیا چیزی گفته نشده است و بعید به نظر می رسد در این مورد محدودیت خاصی وضع شود.

به هر صورت، اگر فدراسیون فوتبال افغانستان به اشتراک یک تیم از افغانستان در مسابقات باشگاه های جنوب آسیا موافقت کند، این اولین باری خواهد بود که یک باشگاه از افغانستان در مسابقات رسمی بیرون از کشور اشتراک می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر