۱۳۹۳/۱/۴

الکلاسیکوی جذاب، بارسلونا مادریدی ها را در خانه شکست داد


نبردی جذاب در بین غول های فوتبال اسپانیا ،مصاف رئالی های پایتخت نشین و آبی و اناری های کاتالونیا که از سال 1902 با رقابت در "کوپا دلا کوروناسیون" آغاز شد.  در طول تاریخ برگزاری این مسابقه نبرد این دو باشگاه چیزی فراتر از یک فوتبال بوده است ، آزادی خواهان کاتالان نماد مبارزات خود را باشگاهشان می دانند و مادرید برای اثبات سلطه خود بر آن بخش از خاک اسپانیا همیشه در جستجوی پیروزی بوده است. این بازی همیشه  فراتر از یک مسابقه فوتبال بوده است...

این دو تیم در مجموع در 226 مسابقه رسمی به مصاف هم رفته اند که 90 برد برای کهکشانی های مادریدی بدست آمده، 88 مسابقه را بارسلونا برده و 32 بازی دو تیم نیز مساوی گردیده است. البته در مجموع بازیهای رسمی و غیر رسمی این بارسلونا است که از حریف خود دستآورد بیشتری دارد ... 107 در مقابل 94 

پرگل ترین الکلاسیکو تاریخ فوتبال  در 13 جون 1943 بنفع رئال تمام شد، مسابقه ای که در پایان 11 بر 1 رئالی ها را پیروز ساخت.

رئالی ها یک پیروزی 8 مقابل 2 را نیز در فبروری 1935 بدست آورده بودند . آنطرف هم بارسلونا پنج بار با نتایج 5 بر 0 حریف همیشگی خود را شکست داده است. 

در آخرین بازی دو تیم شب گذشته یکی از کلاسیک ترین بازیهای چند ساله گذشته فوتبال جهان رقم خورد، مسابقه ای که در هفته بیست و نهم لالیگا با میزبانی سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید برگزار شد.  یکصد و شصت و هفتمین مسابقه ی دو تیم در لالیگا... 

این مسابقه را آلبرتو اوندیانو قضاوت کرد، مردی  که در بازی رفت دو تیم در نیوکمپ هم حکم میدان بود. 

در شبی که مسی هت تریک کرد و با 21 گل زده به بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکو تبدیل شد و بالاتر از آلفردو دی استفانو اسطوره مادریدی ها قرار گرفت، سرخیو راموس برای دومین بار در این فصل اخراج شد ... تیم کارلو آنچلوتی در حضور 85454 نفر تماشاگر در لحظات پایانی  طعم شکست را برای دومین بار در طول این فصل در خانه چشید و با نتیجه 4 بر 3 به حریف خود باخت و  بارسلونا نهمین پیروزی خارج از خانه خود را جشن گرفت. این پیروزی همچنان بارسلونا را در بین مدعیان لالیگا قرار داد و مسابقات را در 9 هفته پایانی فوق العاده جذاب کرد. 

با این نتیجه، دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در پایان هفته بیست و نهم به ترتیب با 70 و 69 امتیاز پایین تر از اتلتیکو مادرید در رده های دوم و سوم جدول قرار گرفتند. 

الکلاسیکو فوتبالی است مهیج و جذاب که با هر بار برگزاری  بینندگانش  را به دیدن یک مسابقه رویایی دعوت می کند ... نبردی خاطره انگیز که در طول سالهای مختلف برای نسل های مختلف خاطرات زیادی را رقم زده است.

نویسنده: امان الله قیصاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر