۱۳۹۳/۱/۷

هالند اف سی قهرمان تیم های افغانها در خارج از کشور شد


افغان های مقیم آمریکا، اروپا و امارات در یک ابتکار خوب یک تورنمنت فوتبال به راه انداختند. این مسابقات تحت نام مسابقه قهرمانی جهانی باشگاه های افغانستان برگزار شدند.

این مسابقات در شهر دوبی انجام شد و در آن 16 تیم از کشورهای اروپایی، کانادا، ایالات متحده و امارات متحده عربی با هم مسابقه دادند. در ترکیب یک تعداد این تیم ها، تعداد معدود بازیکنان داخلی نیز توپ می زدند. تورنمنت تنها 4 روز از 20 تا 23 مارچ در جریان بود.

در نهایت تیم افغانهای مقیم هالند توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد و به قهرمانی برسد. در مسابقه فینال تیم هالند اف سی توانست تیم برشنا اف سی از نیویورک را با نتیجه 3-2 شکست دهد و روی جام قهرمانی دست بگذارد.

برای قهرمان مبلغ 50 هزار دالر آمریکایی تعلق گرفت.

قرار است این مسابقات به شکل سالانه در یکی از کشورها برگزار شود. این مسابقات توسط شرکت KSM Sports Management and Promotions LLC تمویل و تسهیل گردیده اند.

هر چند هیچ کدام این تیم ها حرفوی نیستند و بازیکنان در تیم های دیگر بازی می کنند و یا به هیچ باشگاه دیگر تعلق ندارند، اما نفس برگزاری چنین مسابقاتی می تواند در شناساندن ورزشکاران فوتبال در خارج از کشور مفید واقع گردد. به امید روزی که زمینه برگزاری مسابقات افغانهای مقیم خارج در داخل  افغانستان نیز مهیا شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر