۱۳۹۳/۱/۷

ترکیب 23 نفره تیم ملی در دوستانه مقابل قرغیزستان اعلان شد


فدراسیون فوتبال افغانستان اسامی 23 بازیکن را که در ترکیب تیم ملی کشور در مسابقه با قرغیزستان قرار گرفته اند اعلان کرد. این 23 بازیکن توسط یوسف کارگر انتخاب شده اند. 

در لیست اعلان شده، یوسف کارگر به حیث سرمربی و اریش روت مولر به حیث کمک مربی درج شده است. غالباً فدراسیون فوتبال در نظر دارد تا آقای مولر عملکرد تیم در این بازی از نزدیک مشاهده کند و اما هدایت تیم با یوسف کاگر کارگر باشد. با این حال، گفته می شود آقای کارگر گفته است که وی را هم چنان "سرمربی" خطاب کنند و آقای مولر را "مربی" که این نشان دهنده این است که آقای کارگر تمایل به دادن هدایت تیم ملی به یک مربی دیگر را ندارد.

در ترکیب اعلان شده اسم شش بازیکن جدید نیز به نظر می رسند. فیاض عزیزی، محمد محمدی، مسعود هاشمی، حمید سدید، فیصل شایسته و احمد ضمیر داوودی شش بازیکنی هستند که جدیداً در ترکیب تیم ملی قرار گرفته اند. اسم حمید سدید برای اولین بار مطرح شده است و اطلاعات چندانی در مورد او در دسترس نیست.

 در میان بازیکنان که اخیراً برای تیم ملی بازی کرده اند، مهمترین اسم غائب مربوط به علی احمد یارزاده است که به سبب مصدومیت در تمرینات اخیر تیم ملی در کابل حضور نداشته است. دیگر بازیکنی که در این ترکیب قرار ندارد حمیدالله کریمی است. در مقابل یک تعداد بازیکنان دیگر که انتظار نمی رفت در ترکیب تیم ملی قرار گیرند، اسم شان در این ترکیب قرار دارد. مقدر قاضیزاده و معروف محمدی که قبل از سفر به قطر اسم شان از ترکیب تیم ملی حذف شده بود بار دیگر در ترکیب قرار گرفته اند.

با این حال، اسامی یک تعداد بازیکنان که حضور آنها در موفقیت تیم ملی در جام چلنج ضروری پنداشته می شود در ترکیب اعلان شده به نظر نمی رسد. میلاد سالم، مشتاق یعقوبی، شبیر یوسفی، شریف محمد و حسن امین همین پنج بازیکن هستند.

ترکیب تیم ملی در مسابقه با قرغیزستان بد نیست و انتظار یک بازی خوب را می توان از این ترکیب داشت، اما فدراسیون فوتبال باید در جهت ثابت ساختن بازیکنان برای مسابقات جام چلنج به پیش برود و نقاط ضعف را پر نماید. برای رسیدن به این هدف، لازم است فدراسیون فوتبال حضور بازیکنان کلیدی در بازیهای دوستانه را حتمی ساخته و برای متقاعد ساختن بازیکنانی که هنوز دعوت برای بازی در تیم ملی را نپذیرفته اند، یک هیات بفرستد.
 
ترکیب تیم ملی و هیات همراه قرار ذیل است:

دروازه بانان:
حمید الله یوسفزی
منصور فقیریار

مدافعان:
فرزاد عطایی
مقدر قاضی زاده
مجتبی فیض
جلال الدین شریعتیار
ضمیر داوودی
مسعود هاشمی
اسلام الدین امیری
مصطفی حدید

خط میانی:
رفیع بارکزی
معروف محمدی
امرالدین شریفی
محمد محمدی
فیاض عزیزی
محمد یوسف مشرقی
احمد آرش هاتفی
مصطفی آزادزوی
فیصل شایسته

خط حمله:
حشمت الله بارکزی
سنجر احمدی
بلال آرزو
حمید سدید

سرمربی: محمد یوسف کارگر
مربی: اریش روتِ مولر
سرپرست: محمد فرید مولایی
مدیر تخنیکی: علی عسکر لعلی
داکتر تیم: بهرام صدیقی

محل برگزاری این مسابقه شهر دوبی در امارات متحده عربی است. با این حال ورزشگاه و ساعت دقیق مسابقه هنوز تعیین نگردیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر