۱۳۹۲/۱۲/۱۷

انتخابات فدراسیون فوتبال جنوب آسیا بدون حضور افغانستان، آیا افغانستان از ساف جدا خواهد شد


انتخابات فدراسیون فوتبال جنوب آسیا بدون حضور نمایندگانی از فدراسیون فوتبال افغانستان در داکه بنگلادش انجام گرفت. 

قاضی صلاح الدین، رئیس فدراسیون فوتبال بنگلادش، برای چهار سال دیگر به حیث رئیس انتخاب شد. این انتخابات در چارچوب کنگره سالانه فدراسیون فوتبال جنوب آسیا برگزار شد. 

معاونین فدراسیون فوتبال جنوب آسیا نیز از کشورهای سریلانکا و بوتان انتخاب شدند. 

به همین ترتیب، دبیر کل فدراسیون فوتبال آسیا که از هند است از رئیس فدراسیون خواست برای یک دور جدید وی را در نظر نگیرد. پست دبیر کلی انتخابی نیست و رئیس دبیر کل را تعیین می نماید.

در کنگره امسال هفت کشور نماینده داشتند و تنها کشوری که هیچ نماینده ای نداشت افغانستان بود.

همزمان با کنگره فدراسیون فوتبال جنوب آسیا، جلسه ای به همکاری یوفا در تاجیکستان برگزار شد که موضوع اصلی آن صحبت روی موضوعات اداره و مدیریت فوتبال بود. سید علیرضا آقازاده به نمایندگی از افغانستان در این اجلاس شرکت داشت. 

در این اجلاس نمایندگانی  از تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرغیزستان، آذربایجان، افغانستان و ایران حضور داشتند. فدراسیون ها در سطح روسا، معاونین، دبیران کل و مشاورین ارشد در این جلسه اشتراک داشتند. سطح بالای اشتراک کنندگان در این جلسه به این گمانه زنی دامن زده است که ممکن است این کشورها به جز آذربایجان که جزء فیفا است، فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی را تاسیس نمایند. 

طرح تاسیس فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی بارها مطرح شده، اما در این مورد هیچ تصمیمی گرفته نشده است. ایران عضویت فدراسیون فوتبال غرب آسیا را دارد و افغانستان نیز عضویت فدراسیون فوتبال جنوب آسیا را دارد. کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرغیزستان عضویت فدراسیون های منطقوی را ندارند. 

گزینه دیگر مورد بحث یکجا سازی این چهار کشور با فدراسیون فوتبال جنوب آسیاست. با این حال، هیچ صحبت یا تصمیم رسمی در این مورد طرح نگردیده است. 

تعدادی از صاحب نظران به این باور اند که یکجا سازی این چهار کشور با فدراسیون فوتبال جنوب آسیا یا تشکیل فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی در بلند بردن کیفیت فوتبال افغانستان کمک فراوانی می نماید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر