۱۳۹۴/۲/۱۵

تاریخ مسابقات دوستانه تیم ملی افغانستان نهایی شد


تیم ملی افغانستان قبل از شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی سه مسابقه دوستانه برگزار می کند. 

حریفان افغانستان تیم های ملی لائوس، مالدیو و بنگلادش اند. 

تیم ملی افغانستان از تاریخ 21 ماه می در بحرین کمپ تمرینی دارد و به تاریخ 25 ماه می اولین مسابقه دوستانه اش در شهر منامه مقابل تیم ملی لائوس انجام می شود. 

سپس تیم ملی افغانستان راهی مالدیو می شود تا به تاریخ 30 می دومین مسابقه دوستانه مقابل تیم ملی مالدیو برگزار شود. این مسابقه در ماله، پایتخت مالدیو انجام می شود. 

از مالدیو، تیم ملی به داکه پایتخت بنگلادش سفر خواهد کرد تا به تاریخ 4 جون در مقابل تیم ملی بنگلادش آخرین مسابقه دوستانه اش را برگزار کند. 

بعد از مسابقه با بنگلادش، تیم ملی یا از طریق دهلی و یا هم دوبی راهی مشهد خواهد شد. اولین مسابقه افغانستان در مقدماتی جام جهانی مقابل تیم ملی سوریه در ورزشگاه ثامن شهر مشهد ایران برگزار می شود. 

با توجه به اینکه تیم ملی سوریه اولین حریف افغانستان است، لازم بود یک مسابقه دوستانه با یکی از کشورهای عربی برگزار شود. تیم های ملی اردن، بحرین، کویت، قطر، فلسطین، لبنان، عمان، یمن، عربستان، امارات و عراق تشابه زیادی با سبک بازی سوریه دارند. هر چند فدراسیون فوتبال افغانستان اعلان کرده بود که در صدد تنظیم مسابقه با بحرین و لبنان است، اما در نهایت این امر به وقوع نپیوست. 

افغانستان دومین مسابقه اش را در مقدماتی جام جهانی مقابل کمبودیا انجام می دهد. از این جهت، مسابقه مقابل لائوس یک انتخاب درست است و حتی مسابقه در مالدیو نیز که اقلیم مشابه با کمبودیا دارد برای مسابقه دوم افغانستان مفید است. 

اما مسابقه با بنگلادش در حالی صورت می گیرد که تیم افغانستان باید ساعت ها و روزها را در سفر طی کند. این خود باعث می شود تا تیم ملی برای تقابل با سوریه خسته باشد. از طرف دیگر، دمای هوا در بنگلادش در ماه جون به بالاتر از چهل درجه سانتی گراد می رسد و این نیز می تواند روی توان فزیکی بازیکنان افغانستان تاثیر سوء داشته باشد. 

شاید گزینه بهتر این بود که افغانستان به جای بنگلادش با یک تیم باشگاهی ایران در مشهد بازی می کرد. هر چند سبک بازی باشگاه ها با تیم های ملی متفاوت است، اما فایده بازی کردن با یک تیم باشگاهی در مشهد این بود که تیم ملی با زمین ورزشگاه ثامن مشهد آشنایی پیدا می کرد و از طرفی تفاوت آب و هوا میان داکه و مشهد خیلی زیاد است. 

از طرف دیگر، اردوگاه آماده گی تیم ملی خیلی دیر شروع می شود و سلاون اسکلیجیچ فرصت زیادی برای آشنایی با بازیکنان تازه دعوت شده به تیم ملی ندارد. شاید بهتر می بود تا مربی تیم ملی قبل از سفر به بحرین به کابل می آمد و روی تنظیم مسابقات و سفرهای آینده تیم ملی با فدراسیون فوتبال بحث و به توافق می رسید. از سوی دیگر، مسابقات لیگ برتر کابل و هرات در جریان است و او می توانست بازیکنان خوب داخلی را نیز از کابل و هرات به تیم ملی دعوت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر