۱۳۹۴/۳/۷

حریف تیم ملی افغانستان را بشناسید: لائوس



تیم های ملی افغانستان و لائوس روز جمعه ساعت 4:30 عصر به وقت کابل در یک دیدار دوستانه به مصاف هم می روند.


تیم ملی لائوس به مانند تیم ملی افغانستان برای حضور در مقدماتی جام جهانی آماده می شود.


لائوس در رده بندی فیفا در جایگاه 178 در رده بندی فیفا قرار دارد. 


مربی تیم لائوس دیوید بوت است که از کشور انگلستان می باشد. او تجربه مربیگری در آسیا را از سالهای 200 به بعد در کارنامه دارد. او قبلاً نیز مربی تیم لائوس بوده و تیم های ملی میانمار و برونئی را نیز مربیگری کرده است. او هم چنین در هند، تایلند، کمبودیا و لائوس چند باشگاه را مربیگری کرده و قبل از آگست 2014 که به حیث مربی لائوس تعیین شود به حیث مربی باشگاه لائوس تویوتا کار کرده است.


افغانستان و لائوس دو مرتبه با هم روبرود شده اند. بار اول در مقدماتی جام چلنج آسیا بود که در لائوس برگزار می شد. لائوس با افغانستان، منگولیا و سریلانکا هم گروه شده بود. در آن مسابقه افغانستان و لائوس در بازی نهایی گروه با هم روبرو شدند و برای رسیدن به صدر گروه با هم مبارزه می کردند. لائوس بازی را طوفانی آغاز کرد و به گل اول نیز رسید.


داور بحرینی این مسابه با نشان دادن کارت دوم زرد به شریعتیار او را از مسابقه اخراج کرد. به سبب اعتراض، یوسف کارگر و علی عسکر لعلی نیز از کنار مسابقه اخراج شدند. کار برای افغانستان سخت شده بود، اما آرش هاتفی توانست مسابقه را به تساوی بکشاند. همین نتیجه باقی ماند و افغانستان به حیث سر گروه و لائوس به حیث یکی از بهترین تیم های دوم به جام جلنچ آسیا صعود کرد.


در جام چلنج نیز این دو تیم در کنار ترکمنستان و فلیپین در یک گروه قرار گرفتند. بر خلاف همه توقع ها، تیم ملی افغانستان در آن مسابقه مقابل لائوس نمایش خوبی نداشت و آن مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت.


تاریخچه این دو مسابقه نشان می دهد که تیم لائوس به آسانی گل نمی خورد و شکست را قبول نمی کند. با توجه به اینکه این مسابقه در خود لائوس انجام می شود، تیم لائوس امتیاز بازی در خانه را نیز دارد.


اکثر بازیکنان تیم ملی لائوس در لیگ لائوس بازی می کنند. اما این تیم در لیگ برتر و دسته اول تایلند نیز بازیکن دارد. با توجه به این که لائوس در مسابقات 23 سال جنوبشرق آسیا نیز همزمان بازی می کند، در تیم ملی این کشور بازیکنان 23 سال حضور ندارند و این می تواند روی توانایی تیم ملی لائوس در مسابقه فردا تاثیر گذار باشد.


تیم ملی لائوس در هفته های اخیر مصروف آمادگی است و مسابقات متعدد انجام داده است.  با این حال، نتیجه این دیدارها چندان رضایت بخش نبوده است.


می 2015: بوریرام یونایتد (لیگ برتر تایلند) 7 – 0 لائوس
می 2015: خن کائن (لیگ برتر تایلند) 3-1 لائوس
نوامبر 2014: اندونیزیا 5-1 لائوس
نوامبر 2014: ویتنام 3-0 لائوس
نوامبر 2014: فلیپین 4 – 1 لائوس
نوامبر 2014: سنگاپور 2-0 لائوس
نوامبر 2014: لائوس 2 -1 میانمار


جالب اینکه تیم ملی لائوس روز دوم جون با تیم ملی کمبودیا که حریف افغانستان در مقدماتی جام جهانی است مسابقه دوستانه دارد. به نوعی نتایج این مسابقات می تواند ارزیابی خوبی از توانایی های تیم ملی کمبودیا نیز برای کشورمان باشد.


از طرف دیگر تیم ملی افغانستان یک تیم جدید است و اکثر بازیکنان تیم ملی افغانستان برای اولین بار است که در ترکیب تیم ملی قرار می گیرند. این اولین مسابقه است که سلاون اسکلزیچ سرمربیگری افغانستان را به عهده دارد. او تنها پنج روز را با اکثریت بازیکنان تیم ملی در بحرین تمرین برگزار کرده و یک تعداد بازیکنان او تنها یک روز در ترکیب تیم تمرین کرده اند. اینها همه نقاط ضعف تیم ملی است و نشان می دهد اسکلیزیچ کار سختی را پیش روی خواهد داشت.


اما از طرف دیگر جای امیدواری نیز وجود دارد. اکثر بازیکنان که جدیداً به تیم ملی دعوت شده اند در لیگ های بهتری بازی کرده اند و به نظر می رسد مربیان تیم ملی از عملکرد آنها راضی هستند. بازیکنان و مربیان از انگیزه بالای تیم نیز خبر داده اند.


با توجه به کیفیت بهتر بازیکنان تیم افغانستان، انتظار می رود تیم ملی افغانستان عملکرد خوبی مقابل لائوس داشته باشد اما باید دید اسکلیزیچ تا چه اندازه می تواند یک تیم هماهنگ را به میدان بفرستد.


با توجه به اینکه این یک مسابقه دوستانه است، انتظار می رود حداقل 19 بازیکن تیم ملی در این مسابقه مورد استفاده قرار گیرند.


پیشبینی فوتبالنامه از این مسابقه: 2-1 به نفع افغانستان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر