۱۳۹۴/۲/۱۲

اعتراض به تورنمنت روشن از حوزه غرب اغاز شد


اعتراض به نحوه برگزاری تورنمنت هشت تیمی روشن از حوزه غرب افغانستان بالا شده است. 

در اولین نشانه اعتراض، تیم ولایت فراه حاضر نشده است در مسابقات انتخابی که در ولایت هرات برگزار می گردد، اشتراک کند. بازیکنان ولایت فراه به انتخاب تعداد اندکی بازیکن از ولایت فراه در ترکیب طوفان هریرود اعتراض دارند و به همین علت تصمیم بر این شده است که ولایت فراه در مسابقات انتخابی تیم میوند اتلان در قندهار اشتراک کند. 

از طرف دیگر، یک تعداد بازیکنان کلیدی طوفان هریرود این مرتبه در مسابقات انتخابی طوفان هریرود حضور ندارند. اکثر این بازیکنان از باشگاه سرخپوشان هرات اند که سال گذشته فاتح لیگ برتر هرات شده است.

به همین شکل، آروین طاهری مسئول باشگاه سرخپوشان هرات در صفحه فیسبوک خود نوشته است که تورنمنت روشن یک تورتنمنت تجارتی است و این تورنمنت به نفع فوتبال افغانستان نیست. برگه باشگاه سرخپوشان هرات لیست بازیکنان سرخپوشان را که حاضر نشده اند در مسابقات انتخابی طوفان هریرود اشتراک کنند نیز ذکر کرده است. این لیست شامل وحید ندیم، فواد کاکر، عزت الله حسینی، توریالی هاشمی، فرزاد عطایی، سلیم نعیمی، معروف محمدی، ناصر حلیمی، فریدون خطیبی، رئوف قادری و منان فراهی می شود که همه بازیکنان اصلی طوفان هریرود در فصل های گذشته به شمار رفته و اکثریت این بازیکنان در تیم های ملی افغانستان توپ زده اند. 

این در حالی است که یک تعداد بازیکنان این در ترکیب 26 نفره طوفان هریرود قرار دارند. علی احمد یارزاده، سالم نعیمی، غلام نبی اسحاق زاده، خلیل احمد احمدی، رامز نورزایی و فواد خادمی در لیست ابتدائی طوفان هریرود قرار گرفته اند.
برگه سرخپوشان هم چنین گفته است لیگ قانونی و رسمی افغانستان لیگ قهرمانان است که در آن هشت باشگاه قهرمان افغانستان اشتراک می کنند. 

قابل ذکر است که تلاش ها برای هر چه بهتر برگزار کردن لیگ قهرمانان افغانستان روی دست است و هدف این مسابقات رشد کیفی فوتبال باشگاهی کشور عنوان شده است. در تورنمنت روشن، تیم های هشتگانه به حیث باشگاه ثبت نمی باشند و شخصیت حقوقی مستقل ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر