۱۳۹۴/۱/۷

تیم ملی امید کشورمان تیم قدرتمند عربستان را متوقف کرد


تیم ملی 23 سال افغانستان امروز و در سومین دیدار خود در گروه سوم مسابقات مقدماتی 23 سال آسیا، توانست عربستان سعودی را متوقف کند و یک تساوی ارزشمند کسب کند.

تیم امید افغانستان که بعد از پیروزی مقابل نپال روحیه لازم را گرفته بود با اندکی تغییرات نسبت به مسابقه با نپال وارد میدان شد.

حمیدالله، سید نوید ندیم، سید محمد هاشمی، مصطفی رضائی، سید علی نصیر، محمد انور، عبدالرئوف، معروف محمدی، فردین حکیمی، روح الله اقبالزاده و مسعود هاشمی امروز در ترکیب اولیه افغانستان قرار داشتند.

هر چند در مسابقه امروز عربستان خطرات بیشتری را متوجه دروازه افغانستان ساخت، اما در نهایت مدافعین افغانستان اجازه عبور توپ به دروازه افغانستان را ندادند.

به جز معروف محمدی که در آخرین دقیقه حضورش در مسابقه کارت زرد گرفت، هیچ بازیکن کشورمان کارت نگرفت، اما در مقابل عربستانی ها سه کارت زرد گرفتند.

پرویز کاظمی در دقیقه 64 به جای مصطفی رضائی، محمد در دقیقه 75 به جای معروف محمدی و خالد عرفان در دقیقه 84 به جای عبدالرئوف به حیث بازیکن تعویضی برای افغانستان بازی کردند.

حمیدالله، دروازه بان افغانستان، در ختم مسابقه به حیث بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.

قابل ذکر است که هموطنان مان که در ایران زندگی می کنند به شکل گسترده در این مسابقه حضور داشتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش داده است که در این مسابقه 15000 تماشاچی حضور داشته اند.

کسب این تساوی به معنی چهار امتیازه شدن افغانستان است و کشورمان موقتاً با تفاضل گل صفر بعد از عربستان در ردیف دوم قرار دارد.

تیم 23 سال عربستان یک تیم قوی است و یک تعداد بازیکنان این تیم از تیم ملی این کشور دعوت شده اند. این اولین بار در تاریخ است که تیم ملی 23 سال افغانستان توانسته است این چنین تیم قدرتمندی را متوقف کند.

صعود افغانستان به مرحله بعد احتمالاً تنها با پیروزی افغانستان مقابل ایران میسر شود. آخرین مسابقه افغانستان مقابل تیم پر ستاره ایران است که ساعت 5 عصر روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی انجام می گیرد.

حضور ده ها هزار نفری افغانها در مسابقه روی یکشنبه در مقابل ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. این امتیازی است که ما حتی نسبت به کشور میزبان می توانیم از آن استفاده کنیم و یار دوازدهم تیم ملی 23 سال باشیم.

مسابقه با ایران پخش تلویزیونی دارد و تلویزیون جهانی آریانا نیز این مسابقه را به شکل مستقیم نشر می نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر