۱۳۹۴/۱/۵

تیم ملی 23 سال افغانستان بر نپال پیروز شد



افغانستان مسابقه اولش را با همین نتیجه به فلسطین واگذار کرده بود و نپال با نتیجه 5-0 به ایران باخته بود.
افغانستان با اندکی تغییر در ترکیب خود وارد زمین ورزشگاه آزادی شد. 

حمید الله این بار به جای کاوش حیدری در داخل دروازه بود. 

سید نوید ندیم، سید محمد هاشمی، سید علی نصیر، صمیم کوهستانی، محمد انور، عبدلرووف، پرویز کاظمی، روح الله اقبالزاده، فردین شیوانی و مسعود هاشمی دیگر بازیکنان افغانستان بودند. 

افغانستان و نپال بازی را محتاطانه شروع کردند، اما در ادامه این افغانستان بود که چند فرصت را کسب کرد ولی نتوانست از آنها کمال استفاده را ببرد و گل به ثمر برساند.

در دقیقه 17 صمیم کوهستانی نزدیک بود افغانستان را پیش اندازد، اما دروازه بان نپال ضربه او را مهار کرد. تنها 5 دقیقه بعد همین دروازه بان دروازه نپال را نجات داد. این بار عبدلرووف نزدیک افغانستان را پیش اندازد. 

در اواخر نیمه اول، نپال هم یک فرصت نیمه جدی کسب کرد که دفاع افغانستان اجازه نداد خطری متوجه دروازه افغانستان شود. 

نیمه اول بدون گل پایان یافت. 

افغانستان نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و نیت خود برای گل زدن را نشان داد. با این هم، حملات پی هم افغانستان نتیجه ای نداشت تا اینکه در دقیقه 76 دفاع ناراحت نپال به هم ریخت و افغانستان پیش افتاد. محمد خالد عرفان که تنها سه دقیقه قبل به زمین داخل شده بود با یک کار زیبا افغانستان را به گل رساند.

نپالی ها نیز که به دنبال تساوی بودند به حملات متقابل پرداختند ولی نتوانستد خطری متوجه دروازه افغانستان کنند.
در پایان نیمه دوم نپالی ها در محوطه جریمه مرتکب خطا شدند و سید محمد هاشمی ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.
بازی با همین نتیجه به پایان رسید. 

افغانستان از دو بازی اکنون سه امتیاز دارد و بر علاوه اینکه روز جمعه باید با تیم قدرتمند عربستان روبرو شود، آمادگی لازم را برای تقابل با ایران نیز بگیرد. 

هزاران افغان مقیم در ایران از این مسابقه دیدن کردند و به تشویق تیم افغانستان پرداختند. حضور تماشاچیان افغان در ورزشگاه کمک زیادی به بالا بردن روحیه بازیکنان افغانستان داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر