۱۳۹۳/۱۲/۲۳

ورزشگاه بلخ، جای مناسبی برای میزبانی مسابقات ملی و باشگاهی


در ماه های اخیر، کار روی ساخت یک ورزشگاه جدید در شهر مزار شریف جریان دارد و در ماه حمل این ورزشگاه بهره برداری خواهد شد. مالکیت این ورزشگاه مربوط به فدراسیون فوتبال افغانستان است. 

ورزشگاه فدراسیون فوتبال ولایت بلخ با بودجه 80 ملیون افغانی از بودجه دولت ساخته شده است. چمن این ورزشگاه طبیعی هست. هر چند این ورزشگاه چوکی ندارد،  اما دندانه های آن چسب کاری می شود. 

ورزشگاه فدراسیون فوتبال ولایت بلخ ظرفیت 18000 تماشاگر دارد. 

ولایت بلخ و خصوصاً شهر مزارشریف از ولایات امن افغانستان به شمار می رود. این ولایت در سالهای اخیر شاهد واقعات خیلی کم امنیتی بوده است. جشن نوروز که یک رویداد مهم است در سالهای اخیر بدون حوادث مهمی برگزار شده است. در جشن نوروز، معمولاً معاون رئیس جمهور و هزاران تن از هموطنان مان اشتراک می کنند. 

علاوتاً، این ورزشگاه جدید با معیارها هم نواست و سفر هم وطنان مان به این ولایت آسان است. 

در کنار آن، ولایت بلخ یک میدان هوایی بین المللی دارد و تعدادی هوتل جدید اخیراً در این ولایت ساخته شده است. 

فدراسیون فوتبال افغانستان وظیفه سختی پیش روی دارد. این فدراسیون باید فیفا را قانع کند که افغانستان مکان امنی برای برگزار مسابقات است و مسابقات مقدماتی جام جهانی را می شود در داخل افغانستان برگزار کرد. فدراسیون باید از هر گونه امکانات برای اثبات این ادعا استفاده کند و اگر برگزاری مسابقات تنها در یکی از ولایات امکان پذیر باشد، فدراسیون باید به چنین گزینه ای تن در دهد. 

برگزاری مسابقات مهم در یکی از ولایات یک پیام دیگر نیز دارد. علاقه به فوتبال در افغانستان وصف ناپذیر است، زیرا پیشبینی اینکه بیش از 18000 نفر در ورزشگاه فدراسیون فوتبال ولایت بلخ حضور داشته باشند، کار دشواری نیست. 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر