۱۳۹۳/۱۲/۲۱

تیم ملی فوتبال افغانستان در رده بندی فیفا هشت پله صعود کرد


تیم ملی فوتبال افغانستان در ماه مارچ شاهد هفت پله صعود در رده بندی فیفا است.  
هر چند تیم ملی بعد از مسابقه دوستانه با پاکستان هیچ مسابقه ای نداشته، اما باز هم به دلیل ارزش بیشتر امتیازات اخیر افغانستان، شیران خراسان 8 پله در رده بندی این ماه فیفا صعود رده است. مقام افغانستان در این رده بندی جایگاه 137 جهان است.

افغانستان 22 امتیاز بیشتر کسب نموده و در میان تیم های آسیائی مقام 18 را دارد. این بدین معنی است که افغانستان در قرعه کشی مقدماتی جام جهانی که روز چهاردهم ماه اپریل می شود در گلدان سوم قرار خواهد داشت. 
اگر افغانستان بتواند در مسابقه با قرغیزستان که به روز سوم 31 مارچ تنظیم شده به پیروزی برسد،باز هم در گلدان سوم خواهد ماند زیرا فاصله امتیازات با تیم های پایین گلدان دوم زیاد است. باخت یا تساوی نیز مقابل قرغیزستان جایگاه افغانستان از گلدان سوم را تغییر نخواهد داد. 
اگر همین رده بندی در ماه اپریل هم باقی بماند، افغانستان با مالدیو، فلسطین، تاجیکستان، ترکمنستان، کوریای شمالی، تایلند و لبنان در گلدان سوم قرار خواهد داشت. بدین معنی که افغانستان در مقدماتی جام جهانی با این هفت تیم هم گروه نخواهد شد. 
در میان کشورهای جنوب آسیا باز هم مالدیو اول است و افغانستان در رتبه دوم قرار دارد. در حالیکه در مرکز آسیا، افغانستان از تاجیکستان سبقت جسته و بعد از ایران و ازبکستان در مقام سوم قرار می گیرد. 
رده بندی بعدی فیفا روز نهم ماه اپریل انجام می شود. قرعه کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در حوزه آسیا به اساس رده بندی ماه آینده انجام می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر