۱۳۹۳/۱۱/۱۶

ارزیابی قبل از مسابقه: پاکستان مقابل افغانستان


فردا تیم های ملی افغانستان و پاکستان در یک مصاف دوستانه در شهر لاهور پاکستان به مصاف هم می روند. 

آخرین رویارویی این تیم به یک و نیم سال پیش بر می گردد. افغانستان در آن مسابقه که در کابل برگزار شد توانست 3-0 حریف خود را شکست دهد. این در حالی بود که افغانستان هیچ نتوانسته بود پاکستان را شکست دهد. بعد از آن پیروزی، افغانستان در جنوب آسیا به قهرمانی رسید و سپس در مسابقات جام چلنج آسیا به مقام چهارم رسید. 

با این حال، افغانستان یک ترکیب جدید دارد که اکثر بازیکنان آن برای اولین بار پیراهن تیم ملی را به بر می کنند. هر چند حمیدالله یوسفزی دروازه کن بدی نیست، اما اعتماد به نفس منصور فقیریار را ندارد. حضور شریعتیار باید خط دفاعی را مستحکم کند، اما باز هم سه بازیکن دیگر خط دفاع افغانستان کمتر تجربه دارند. 

خط میانی با حضور فیصل شایسته جان می گیرد، و این بازیکن در ایجاد حمله روی دروازه پاکستان باید ابتکار بیشتری داشته باشد. 

خط حمله افغانستان اما بی رمق است. بلال آرزو در بازی های اخیر افغانستان نمایش خوبی نداشته، هر چند او تنها امید افغانستان برای گلزنی در مسابقه فرداست. 

احتمال اینکه بازیکنان داخلی در مسابقه فردا عملکرد خوبی نشان بدهند هم وجود دارد. این یک فرصت خوب برای نمایش آنها نیز به شمار می رود. نباید فراموش کرد که در مسابقات دوستانه هر تیم تا هفت تعویض نیز کرده می تواند. 

پاکستان نیز در وضعیت خوبی قرار ندارد. تنها هاتف بشیر که یک مهاجم است امید پاکستان در مسابقه فردا به شمار می رود. سایر بازیکنان به جز صدام حسین که در لیگ قرغیزستان بازی می کند، در لیگ داخلی پاکستان توپ می زنند. 

امتیاز ویژه پاکستان میزبانی است. پاکستان در مسابقات اخیر نشان داده که بازی بدی ندارد و می تواند تحت شرایط سخت نتیجه را حفظ کند. 

به نظر می رسد هر دو تیم در مسابقه فردا به دنبال سیستم دفاعی باشند و با استفاده از فرصت به دنبال ضد حمله باشند. استفاده از چنین سیستم در اکثر موارد به تساوی خواهد انجامید. 

فوتبالنامه مسابقه فردا را تساوی 1-1 پیشبینی می کند. 

ترکیب احتمالی تیم افغانستان

دروازه: حمیدالله یوسفزی
خط دفاع: جلال الدین شریعتیار، مجتبی فیض، فرزاد عطایی و سید محمد
خط میانی: فیصل شایسته، رفیع بارکزی، آرش هاتفی، معروف محمدی
خط حمله: امرالدین شریفی، بلال آرزو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر