۱۳۹۳/۱۱/۲۹

سه کمپ تمرینی، پنج مسابقه دوستانه برای تیم ملی افغانستان


علی عسکر لعلی که به نظر می رسد رابطه نزدیکی با سلوان اسکیجیچ، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان دارد، خبر داده که سرمربی تیم ملی پیشنهاد سه کمپ تمرینی و پنج مسابقه دوستانه برای تیم ملی را به فدراسیون فوتبال داده است.

لعلی اضافه کرده است که یکی از این مسابقات در برابر یک تیم اروپایی خواهد بود.

این پلان هنوز از طرف فدراسیون فوتبال تائید نشده است، هر چند با توجه به اهمیت مسابقات امسال، امکان دارد این برنامه تائید شود.

اگر این برنامه تائید شود، افغانستان یقیناً با آمادگی خوبی به مسابقات مقدماتی جام جهانی پای خواهد گذاشت.

اولین کمپ تمرینی افغانستان باید برای جلب بازیکنان اروپایی و کشورهای دیگر باشد. افغانستان تعداد زیادی بازیکن نخبه در اروپا دارد و اسکیلیجیچ می تواند با راه اندازی یک کمپ در اروپا بهترین های فوتبال افغانستان را به تیم ملی جذب کند. کمپ تمرینی در جریان ماه مارچ و قبل از مسابقه دوستانه با تیم قرغیزستان بهترین گزینه است.

با توجه به وقت کمی که تا این مسابقه باقی مانده، فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر در این مورد تصمیم بگیرد و با فدراسیون های دیگر برای تنظیم مسابقات دوستانه وارد مذاکره شود.

شاید بهترین گزینه، برگزاری کمپ تمرینی و مسابقات دوستانه در یک مکان باشد. این امکان نیز هست که افغانستان با دو یا سه فدراسیون دیگر به توافق برسد که یک تورنمنت سه یا چهار جانبه برگزار شود.

به همین شکل، سرمربی تیم افغانستان میتواند در مسابقات مقدماتی 22 سال آسیا اشتراک کند و عملکرد بازیکنان جوان افغانستان را از نزدیک مشاهده کند. بازیکنان این تیم باید امیدوار به حضور در تیم ملی باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر