۱۳۹۳/۱۲/۶

اسکیلیجیچ در به در به دنبال بازیکنان افغان، اولین مذاکرات با مصطفی امینی انجام شد


سلوان اسکلیلیجیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، مذاکرات خود با بازیکنان خوب افغانستان در خارج را آغاز کرده است. 

وی اخیراً با مصطفی امینی در آلمان دیدار داشته است. امینی در تیم دوم دورتموند و در لیگ سوم آلمان بازی می کند. امینی از پدری افغان و از مادری نیکاراگوی به دنیا آمده و با توجه به اینکه تابعیت استرالیا را دارد، در تیم ملی یکی از این سه کشور بازی کرده می تواند: افغانستان، نیکاراگوئه و استرالیا. 

قبل از مسابقات جام چلنج آسیا، فدراسیون فوتبال افغانستان ذریعه ایمیل از مصطفی امینی دعوت کرد به تیم ملی بپیوندد، اما او این درخواست را رد کرد. 

این بار اما سرمربی جدید افغانستان راهکار موثرتری پیش گرفته است و خود به دیدار بازیکنان می رود. 

امینی قبلاً در تیم های رده سنی استرالیا بازی کرده است، اما هرگز به تیم ملی این کشور دعوت نشده است. به نظر می رسد او سالهاست منتظر دعوت به تیم ملی استرالیاست، اما مشخص نیست که وی این دعوت را خواهد گرفت یا خیر. استرالیا بازیکنان با تجربه زیادی دارد. همین موضوع باعث شده چانس پیوستن امینی به تیم ملی استرالیا کم شود. در مقابل، احتمال اندکی در مورد پیوستن امینی به تیم ملی افغانستان وجود دارد. 

افغانستان امسال در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 مبارزه خواهد کرد و آن هم در مرحله گروهی. افغانستان هشت مسابقه مقدماتی انجام خواهد داد و حتی اگر نتواند به مرحله بعد راه پیدا کند، برای راهیابی به جام ملت های آسیا 2019، شش بازی دیگر انجام خواهد داد. 

این 12 بازی در جریان دو سال آینده انجام می شوند. افغانستان در گلدان سوم قرعه کشی مقدماتی جام جهانی قرار دارد و افغانستان با تیم هایی مثل جاپان، استرالیا، عربستان، عراق، ازبکستان، کوریای جنوبی، ایران، اردن و عمان روبرو خواهد شد. تقابل با این گونه تیم ها یک تیم ملی قوی می خواهد، اما بازیکنان شامل در تیم ملی نیز فرصت بی نظیری برای رشد پیدا خواهند کرد. آنها در مقدماتی جام جهانی بازی خواهند کرد. 

باید دید آیا وسوسه در مقدماتی جام جهانی مصطفی امینی را به افغانستان خواهد کشاند، یا اینکه وی هم چنان در انتظار ایمیل فدراسیون فوتبال استرالیا باقی خواهد ماند. 

صرفنظر از اینکه امینی به تیم ملی می پیوندد یا نه، عملکرد سرمربی جدید قابل تحسین است. او به فرستادن ایمیل اکتفا نمی کند، او خود به دیدار بازیکنان می رود و از آنها می خواهد در تیم ملی بازی کنند. این استراتژی به بازیکنان دلگرمی و احساس قدر می دهد. 

بعید نیست، سلوان یک تیم غدر و مدعی ایجاد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر