۱۳۹۳/۱۱/۲۴

دو پله سقوط، آیا افغانستان به گلدان چهار سقوط خواهد کرد


تازه ترین رده بندی فیفا اعلان شده است و افغانستان در این رده بندی شاهد دو پله سقوط است. مسابقه دوستانه با پاکستان که با نتیجه 2-1 به پایان رسید منجر به این نتیجه نشده، بلکه کمتر شدن ارزش امتیازات چهار سال پیش افغانستان به این امر منتهی شده است. ولی پاکستان با این پیروزی 17 پله صعود کرده است. افغانستان در این ماه 9 امتیاز را از دست دست داده است. نتیجه باخت منجر به کم شدن امتیاز یک تیم در جدول فیفا نمی گردد.

در میان کشورهای آسیائی افغانستان در مقام بیست و سوم قرار دارد و موقف خود را در گلدان چهارم برای قرعه کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی در خطر می بیند. تنها ترکمنستان بعد از افغانستان در این گلدان حضور دارد. 

قرعه کشی مرحله گروهی مسابقات مقدماتی به روز هفدم ماه اپریل انجام می گیرد، بدین معنی که نتیجه قرعه کشی ماه آینده رده بندی در سیدبندی تیم ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر افغانستان بتواند همین موقف خود را هم تا ماه آینده حفظ کند، در گلدان سوم باقی خواهد ماند. اما اگر تیم های آسیائی که پایین تر از افغانستان هستند مسابقه دوستانه برگزار کنند و برنده شوند، احتمال دارد افغانستان به گلدان سوم سقوط کند. هر چند احتمال چنین کاری کمی است، زیرا افغانستان از ترکمنستان که فعلا در گلدان سوم است 11 امتیاز بیشتر دارد و تفاوت امتیازات افغانستان با سوریه، رقیب بعدی که در گلدان چهارم است، به 34 می رسد.

در همین حال، افغانستان از میان کشورهای آسیای میانه در مقام چهارم و بعد از ایران، ازبکستان و تاجیکستان قرار دارد. در جنوب آسیا، افغانستان بعد از مالدیو قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر