۱۳۹۳/۱۱/۱۵

سلوان اسکیلزیچ مربی تیم ملی فوتبال افغانستان می شود



 
فدراسیون فوتبال افغانستان در نظر دارد سلوان اسکیلزیچ (Slaven Skeledzic) را به حیث مربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان استخدام کند. مذاکرات مقدماتی با وی انجام شده است. گفته می شود اسکلیلزیچ ویزای افغانستان را دریافت کرده است و به زودی به کابل سفر خواهد کرد. 

اسکلیزیچ که اصلاً بوسنیایی است و عمر فوتبالی خود را در آلمان سپری کرده سابقه مربیگری در تیم های متعددی را در کارنامه دارد. 

این مربی 43 ساله تا چندی قبل مربی تیم 19 سال اف اس وی فرانکفورت آلمان بود. او قبلاً تیم 23 سال این باشگاه را نیز مربیگری کرده است. 

او هم چنین مربیگری تیم های 19 سال و 17 سال انتراخت فرانکفورت، هانسا روستوک و هانوور را به عهده داشته است.
موفقیت این مربی در پیدا کردن استعدادهای جوان است. او توانسته چندین بازیکن خوب را از تیم های جوانان و لیگ های پایینی کشف و زمینه جذب آنها را در بوندسلیگاه مهیا کند. 

هر چند این مربی تجربه بین المللی ندارد و این یکی از نقاط ضعف او شمرده می شود، اما حضور او چند مفیدیت برای تیم ملی کشور دارد:

اول: وی حاضر است به افغانستان سفر کند و تیم ملی را در کابل تمرین دهد. کمتر مربی خارجی، خصوصاً از اروپا، حاضر می شود در کابل مستقر شود. 

دوم: وی آلمانی است و می تواند رابطه خوبی با بازیکنان افغان مقیم اروپا بر قرار کند. او می تواند به شهرهای مختلف آلمان و دیگر کشورهای اروپایی سفر کند و بازیکنان افغان را زیر نظر داشته باشد. 

سوم: وی در پیدا کردن بازیکنان نخبه از رده جوانان تجربه زیادی دارد و توانسته است چندین بازیکن را از تیم های جوانان در المان شناسایی و راهی تیم های بوندسلیگا نماید. افغانستان بازیکنان جوان زیادی در لیگ های جوانان اروپا دارد و مربی جدید در جذب آنها به تیم های جوانان و سپس تیم ملی کشورمان نقش ارزنده ای می تواند بازی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر