۱۳۹۳/۱۱/۲۸

تیم ملی 22 سال و ضرورت حضور بازیکنان خارج در ترکیب تیم

تیم ملی 22 سال در حالی تمرینات خود را در کابل از سر گرفته است، که ضرورت شدید به حضور بازیکنان مقیم خارج در ترکیب آن احساس می شود. 

در مسابقه با پاکستان از یک تعداد بازیکنان 22 سال نیز استفاده شد که عملکردشان خیلی قابل قناعت نبود. از سویی دیگر، حضور افغانستان در مسابقات المپیک آسیائی در چند ماه قبل نیز چندان جالب نبود و افغانستان از ازبکستان، هونگ کونگ و بنگلادش شکست خورد. 

تیم 22 سال افغانستان در گروه سختی قرار دارد. ایران، عربستان، فلسطین و نپال حریفان افغانستان در مسابقات مقدماتی 22 سال که روز سوم حمل سال نو در تهران آغاز می شود، هستند. 

با توجه به اینکه تنها تیم اول گروه و تنها پنج تیم از تیم های دوم هر ده گروه به مرحله بعد راه پیدا می کنند، انتظار صعود از تیم افغانستان ساده انگارانه است. انتظار از تیم 22 سال باید در سطح یک نمایش خوب مقابل ایران و عربستان و پیروزی مقابل نپال و فلسطین باشد. 

به جز تمرینات چند هفته ای در کابل و مسابقه دوستانه با پاکستان، تمهیدات بیشتری برای آماده سازی این تیم اتخاذ نشده است. لازم بود تیم 22 سال در یکی از کشورهای منطقه تمرین می کرد و مسابقات دوستانه برگزار می کرد. 

به نظر می رسد حضور بازیکنان خارج از کشور در ترکیب تیم 22 سال بتواند تا اندازه ای مثمر واقع شود. افغانستان بازیکنان متعددی در خارج از کشور دارد که می تواند از آنها در ترکیب تیم های جوانان و در نهایت تیم ملی استفاده کند. در زیر لیست بازیکنانی که به تیم 22 سال می توانند دعوت شوند، درج شده است.

 روح الله اقبالزاده در خط دفاع، ذبیح خان محمد، عصمت شینواری و مصطفی زازی در خط میانی و یوسف شیردل و اقبال جوادی در خط حمله می توانند به سادگی از تیم 22 سال افغانستان یک تیم قوی بسازند. قابل ذکر است که اقبالزاده و مصطفی زازی قبلاً برای تیم های ملی بازی کرده اند و عملکردشان قابل قناعت بوده است. یوسف شیردل نیز که به تازگی در لیگ سوم آلمان بازی می کند بازیکنی است که نباید فدراسیون به سادگی از کنار وی گذر کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر