۱۳۹۳/۷/۱

سه بازی، سه شکست، وقت آن نیست که فدراسیون معذرت خواهی کند؟


تیم ملی فوتبال 23 سال افغانستان در سومین دیدارش با نتیجه 5-0 از ازبکستان شکست خورد. وقت آن نیست که فدراسیون از ملت معذرت خواهی کند؟

در دو بازی اول، افغانستان 1-0 از بنگلادش و 2-1 از هونگ کونگ شکست خورده بود و به این ترتیب با دریافت 8 گل و به ثمر رساندن یک گل حضوری ناموفق در مسابقات المپیک آسیائی داشتند.

تیم افغانستان بدون هیچ گونه آمادگی به این مسابقات اعزام شد و یک تعداد بازیکنان تنها دو روز مانده به شروع مسابقات با هم آشنا گردیدند.
انتخاب هیات مربیگری و بازیکنان نیز خالی از اشکال نبود، هر چند اگر یک تیم غیر آماده را در اختیار بهترین مربی دنیا هم بگذاریم، با آن تیم موفقیتی کسب کرده نمی تواند.

بازیکنان این تیم را یوسف کارگر انتخاب کرد و همان طور که همه دوست داران فوتبال هم متوجه شده اند، افغانستان در خط حمله مشکل داشت. سنجر احمدی ماه هاست که آن فروغ همیشگی را ندارد و از امرالدین شریفی نیز بیشتر در خط میانی استفاده می شود. با این هم به کار گیری از کنشکا طاهر و روح الله اقبالزاده در داخل میدان تصمیم بدی نبود. روی همین دلیل است که فدراسیون فوتبال باید به هر قیمتی که شده میلاد سالم را جذب تیم ملی نماید و از مهاجمین که در مسابقات برتر امسال درخشش دارند در مسابقات دوستانه استفاده نماید.

هر چند ما انتظار سر گروه شدن و پیروزی بزرگ را نداشتیم، اما انتظار داشتم در مقابل بنگلادش به پیروزی برسیم و از هونگ کونگ تساوی کسب کنیم و به ازبکستان نیز این چنین نبازیم.

دلیل عمده باخت افغانستان در این مسابقات فدراسیون فوتبال افغانستان است. همان طور که قبل از اعزام این تیم به کوریای جنوبی نیز چندین مرتبه هشدار داده شد، برای این تیم هیچ کاری نشده است و مسئول اصلی آقای کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون، یوسف کارگر، معاون فدراسیون، و سید علیرضا آقازاده، سکرتر جنرال فدراسیون، می باشند.

جالب اینکه یک تعداد افراد منتسب به فدراسیون بعد از شکست های پیاپی افغانستان برای اینکه فدراسیون را از زیر بار انتقادات نجات دهند، به نکاتی مضحک اشاره می کنند. به عنوان مثال، نکته ای که به آن زیاد اشاره می شود باخت ایران در مقابل ویتنام است که دستاویزی شده برای فدراسیون فوتبال افغانستان. دلیل دیگری که ارائه می شود درصد مالکیت بالای توپ توسط تیم افغانستان در مسابقه با بنگلادش و هونگ کونگ است، اما آیا با درصد بالای توپ امتیاز می دهند؟

هر چند در فوتبال باخت و برد وجود دارد، اما فدراسیون فوتبال باید اذعان کند که تیم 23 سال کشور را بدون هیچ آمادگی و برنامه ریزی به مسابقات فرستاد و مسئولیت شکست آن را بپذیرد. در سال های اخیر، ملیون ها دالر روی فوتبال کشور سرمایه گذاری شده است و مردم افغانستان انتظار شکست های این چنینی را ندارند. به نظر من، این سه مقام ارشد فدراسیون فوتبال کشور باید رسماً از مردم افغانستان به خاطر نتایج ضعیف تیم ملی 23 سال معذرت بخواهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر