۱۳۹۳/۶/۱۷

افغانستان در مسابقات مقدماتی 22 سال آسیا اشتراک می کند


افغانستان در مسابقات مقدماتی قهرمانی 22 سال آسیا اشتراک می کند. 

منابع خبری کشور تاجیکستان اعلان کرده اند که این مسابقات از 21 تا 31 ماه مارچ انجام می شوند. قرعه کشی مرحله مقدماتی در ماه دسمبر صورت می گیرد. 

بنا به گزارش همین منابع، 43 تیم به شمول افغانستان از حضور خود در مسابقات مقدماتی خبر داده اند. با این حال، فدراسیون فوتبال افغانستان تا حال در این مورد ابراز نظر نکرده است. بازیکنانی که در سال 1993 یا بعد تر به دنیا آمده اند می توانند شامل تیم 22 سال شوند. 

در مرحله مقدماتی 24 تیم غرب آسیا به سه گروه پنج تیمی و دو گروه چهار تیمی تقسیم می گردند، در حالی که 20 تیم شرق آسیا  به چهار گروه پنج تیمی تقسیم می گردند. 9 تیم سرگروه و 6 تیمی در میان تیم های رده دوم بیشترین امتیاز را داشته باشند به مرحله قهرمانی که در ماه جنوری 2016 صورت می گیرد راه پیدا می نمایند. کشور میزبان در مرحله مقدماتی اشتراک نداشته و مستقیماً در مرحله نهایی بازی می کند. ایران، قطر، ازبکستان و عربستان برای میزبانی مرحله نهایی مسابقات ابراز آمادگی کرده اند.

تا حال، کشورهای ایران، فلسطین، پاکستان و بنگلادش در زون غرب آمادگی خود برای میزبانی مسابقات گروهی مقدماتی را اعلان کرده اند هر چند سایر کشورها نیز تا یک ماه دیگر حق دارند از آمادگی خود برای میزبانی خبر دهند. در صورتی که هیچ کشور در یک گروه برای میزبانی آمادگی نداشته باشد، مسابقات در کشور دیگری انجام می شوند. 

مسابقات قهرمانی 22 سال آسیا به حیث مقدماتی برای راهیابی به المپیک 2016 برازیل نیز محسوب می شود و سه تیمی که اول و دوم شوند از قاره آسیا در برازیل نمایندگی می کنند. 

حضور افغانستان برای اولین بار در این مسابقات یک نوید خوش هست. با این هم، فدراسیون فوتبال باید تیم 22 سال را کاملاً آماده این مسابقات سازد. تیم 23 سال افغانستان تا چند روز دیگر عازم کوریای جنوبی می شود تا در مسابقات المپیک آسیائی اشتراک کند، ولی فدراسیون فوتبال هیچ گونه آمادگی برای این تیم در نظر نگرفته است. حضور بدون آمادگی در مسابقات جهانی و قاروی بی معنی است.

فدراسیون فوتبال باید از همین اکنون بهترین بازیکنان جوان زیر 22 سال را چه در افغانستان و چه در اروپا و کشورهای دیگر جستجو و زمینه حضور آنها را در مسابقات دوستانه تیم ملی مهیا سازد. بازیکنان جوان افغان در کشورهای اروپایی فوق العاده زیاد اند، اما جذب آنها به تیم های ملی افغانستان به کوشش بیشتر فدراسیون فوتبال وابسته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر