۱۳۹۳/۷/۱

کابل 13 - 0 بلخ، تفاوت سرسام آور فوتبال بانوان کابل و ولایات


امروز تیم منتخب بانوان کابل در یک بازی کاملاً یک طرفه با 13 گل حریف خود تیم منتخب بانوان بلخ را بدرقه کرد. تیم بلخ کاملاً نا آماده و نا بلد به نظر می رسید، در حالی که بانوان کابلی عملکرد بدی نداشتند. نتیجه این مسابقه اما نشان دهنده تفاوت زمین و آسمانی فوتبال بانوان در کابل و ولایات است.

در سال های اخیر، همه تمرکز روی فوتبال بانوان کابل بوده است. تقریباً همه بازیکنان که در تیم کابل بازی کرده اند شامل تیم های ملی هستند. اکثر این بازیکنان از چند سال پیش به این طرف به کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش، آلمان، اردن، قطر و چند کشور دیگر سفر کرده و اردوگاه تمرینی برگزار کرده اند یا در مسابقات رسمی و غیر رسمی اشتراک کرده اند. بانوان کابل به زمین مسابقه دسترسی دارند و می توانند به شکل منظم تمرین کنند.

بر عکس، بانوان فوتبالیست در ولایات به چنین سهولت هایی دسترسی ندارند. آنها نه زمین مناسب برای مسابقه دارند، نه مربی دارند و نه هم بودجه ای. اکثریت بازیکنان ولایات از تیم های مکاتب انتخاب شده اند و این اولین باری است که حتی از ولایت خود خارج شده اند.

تفاوت سطح بازی بین تیم های بلخ و کابل نشان می دهد که فدراسیون فوتبال کار برجسته ای برای رشد فوتبال ولایات انجام نداده است. هر چند، فوتبال بانوان در کابل نیز از سطح کیفی خوبی برخوردار نیست و به همین علت در مسابقات بین المللی از بانوان فوتبالیست خارج از کشور استفاده می شود، اما حداقل در کابل تا اندازه کمی روی فوتبال بانوان سرمایه گذاری شده است.

نتایج بد تیم هایی هم چون اباسین سپه یا اسپین غر بازان در سالهای پیش همه نشان گر کم لفطی فدراسیون فوتبال به ولایات است. مسابقه امروز نشان محکمتری برای ثبوت این ادعاست.

امید فدراسیون فوتبال یک برنامه منظم برای حمایت از فوتبال در ولایات روی دست گیرد تا ما شاهد مسابقات یک طرفه مانند امروز نباشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر