۱۳۹۳/۶/۲۰

رشوه 47000 دالری در فدراسیون، افشا کنندگان به مرگ تهدید شدند


باز هم خبر فساد در فدراسیون فوتبال افغانستان، این بار سکرتر جنرال دخیل است. 

خبرهای که در رسانه های اجتماعی دست به دست می شوند حاکی از یک فساد دیگر در فدراسیون فوتبال افغانستان است. این بار فساد در ساخت دفاتر فدراسیون، زمین فوتبال ساحلی، لوژ زمین چمن مصنوعی و ساختمان بزرگ پروژه گل است که بودیجه آن از درک پروژه گل فیفا پرداخت می شود.


این پروژه به قیمت مجموعی پنج و نیم ملیون دالر به یک شرکت خصوصی که مالکش جعفری نام دارد عقد شده بود. از قرار معلوم، جعفری قسمتی از کار پروژه را ناتمام می گذارد و زمانی که رئیس فدراسیون علت عدم تکمیل کار را از وی می پرسد. وی پاسخ می دهد که مبلغ 47000 دالر آمریکایی را به سید علیرضا آقازاده، سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال افغانستان، داده است. وی اضافه می کند که به سبب مصارف بالا، دیگر توانایی تکمیل پروژه را ندارد و تکمیل پروژه باید با استفاده از همان 47000 دالری صورت گیرد که به آقازاده پرداخت شده است. 

رئیس فدراسیون در مقابل جعفری را در دفتر کارش تهدید به لت و کوب می نماید. در نهایت با میانجیگری یک تعداد کارمندان که در محل حضور دارند، جعفری نجات یافته اما به او گفته می شود که قرارداد تکمیل ساختمان فدراسیون به یک شرکت دیگر داده می شود. 

این تهدید عملی می شود و گفته می شود قرارداد جدید با قیمت مجموعی شش و نیم ملیون دالر آمریکایی به یک شرکت دیگر داده شده است. خبرهای تائید نشده حاکی از شراکت سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال در شرکتی است که برای دوم قرارداد ساخت ساختمان فدراسیون را به دست آورده است.

قابل ذکر است که سید علیرضا آقازاده، سکرتر جنرال فدراسیون، بعد از روبرو شدن با جعفری، از گرفتن رشوه انکار می نماید.

این موضوع چند روزی می شود که در میان اعضا و کارمندان فدراسیون دست به دست می شود و در نهایت به شبکه های اجتماعی راه پیدا کرده است، اما هنوز قضیه به لوی سارنوالی ارجاع نشده است. دلیل اینکه چرا این قضیه به مقامات عدلی ارجاع نشده هنوز معلوم نیست. فدراسیون فوتبال نیز در این مورد تا حال ابراز نظر نکرده است.

چندی پیش نیز روزنامه بریتانوی سندی تایمز گزارش کرده بود که رئیس فدراسیون افغانستان در ازای رای به محمد بن همام از وی در چندین نوبت پول دریافت کرده است. 

مواردی از این دست سوالات جدی را در مورد شفافیت در فدراسیون فوتبال کشور مطرح ساخته است. اگر فدراسیون فوتبال افغانستان می خواهد در چشم مردم به حیث یک نهاد فاسد مطرح نباشد، لازم است تا اقدامات مهمی را برای شفاف سازی امور خویش انجام دهد. فوتبال در وحدت مردم افغانستان نقش بزرگی دارد و نباید این امید مردم به یاس تبدیل شود.

به همین شکل، خبرهای غیر رسمی از داخل فدراسیون حاکی از این است که کسانی که  معلومات مربوط به فساد در فدراسیون را به خارج درز می دهند به مرگ تهدید شده اند.  

در زیر نمونه ای از دست به دست شدن این خبر در فیسبوک را مشاهده نموده می توانید:




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر