۱۳۹۲/۸/۱۹

گلایه از هراتیان؛ چرا به بازیکنان فراه، غور و بادغیس حق نمی دهید؟


هدف از نگارش این متن بیان حق تلفی های تیم فوتبال طوفان هریرود نسبت به بازیکنان ولایات ( فراه، بادغیس و غور) میباشد.
ولایت هرات باستان، منحیث مرکز زون غرب افغانستان، در این اواخر در خیلی از موارد بخصوص برنامه های ورزشی به گونه ی بسیار خود خواهانه حقوق و امتیازات ولایات بیچاره ی (فراه، بادغیس و غور) را از آن خود کرده است.

شرکت خصوصی مخابراتی (روشن) به همیاری تلویزیون خصوصی (طلوع)، سال گذشته برای اولین بار مسابقات بزرگ فوتبال را در سطح ملی راه اندازی کرد؛ که تیم های هشت زون کشور به نمایندگی از تمام ولایات کشور، جهت کسب جام قهرمانی به مصاف هم میروند.

طوفان هریرود تیم منتخب حوزه ی غرب کشور، هر سال یک بار از بین برترین بازیکنان ولایات حوزه ی غرب کشور تشکیل میشود. اخیراً تیم های منتخب ولایات ( فراه، هرات، بادغیس و غور) در شهر هرات با هم به مسابقات پرداختند ( البته تیم ولایت فراه در این مسابقات نیز بعد از هرات، مقام دوم را کسب نمود.) تا بلاخره بهترین بازیکنان برای تیم طوفان هریرود شناسایی شد و انتخاب گردید.

حذف بی دلیل چهار تن از بازیکنان ولایت فراه که بازی هایشان در سطح کشور مطرح است، توسط مربی هراتی تیم طوفان هریرود، یکی دیگر از این حق تلفی هاست. نظارت از این پروسه و انتخاب بازیکنان برتر، توسط گروهی از داوران فدراسیون فوتبال افغانستان آقایان هر یک محمد طاهر رؤفی، عبدالصبور ولی زاده و مربی تیم ملی افغانستان آقای محمد یوسف کارگر، صورت گرفت. که در نتیجه در مجموع 26 تن عضو برای این تیم انتخاب گردید. که 21 بازیکن آن تنها از ولایت هرات انتخاب گردید و پنج بازیکن دیگر آن از ولایت فراه هر یک (جمعه خان یوسفی، عبدالمنان، احمد شکیب فقیری، اسدالله و عبدالناصر حلیمی منحیث برترین بازیکنان از سوی هیأت کابل برای تیم طوفان هریرود انتخاب شدند.

 اما متأسفانه بعد از اینکه هیأت به کابل برگشتند، مربی هراتی تیم طوفان هریرود، بازیکنان مربوط به فراه را بی دلیل و غیر منصفانه از این تیم خارج ساختند و در عوض آن بازیکنان هراتی را شامل کردند. و این کار نه تنها در حق ولایات غور و بادغیس که اصلاً هیچ بازیکنی از آنها گرفته نشده بود، حق حقه ی بازیکنان فراهی را نیز ضایع کردند.

این مطلب را امید حیدری از محصلین فراه که فعلاً در هندوستان مصروف تحصیل است ارسال کرده است.

۵ نظر:

  1. برادران فراهی تلاش خستگی ناپذیر شما موانع را از سر راهتان برخواهد داشت. نا امید نشوید.

    پاسخحذف
  2. تشکر دوست عزیز ما هم کوشش میکنم مانع این حق تلفی ها شویم .

    پاسخحذف
  3. امسال یگانه دلیل ضعف تیم طوفان هریرود هم همین خودخواهی های شان بود و گرنه از بین بازیکنان ولایات بادغیس، فراه و غور هم میشد که چند نفر را در ترکیب طوفان هریرود در نظر میگرفتند ، بخاطریکه تیم طوفان هریرود تنها مربوط به هرات نیست بلکه شامل تمام ولایات زون میشود ولی برادران هراتی ما خواستند که این افتخار صرف بنام هرات ثبت شود که نشد، بنا به گفته ای بزرگان برکات در جماعت است.

    پاسخحذف
  4. فراه به تنهایی خود قادر است تا با هرات بجنگد انشاالله در اینده نزدیک شاهد بازی فراه و هرات خاد بودیم تا جواب دندان شکن به این هراتی ها بتیم

    پاسخحذف
  5. محمد آزاد وحدت۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۲

    کمیته ورزشی ولایت هرات باید این را قبول کند که ورزشکاران ولایات کنار و اطرافش ( فراه، بادغیس و غور)تفاوت چندان با ورزشکاران هرات ندارند، گرچه ولایات فراه، بادغیس و غور از جمله ولایات دور افتاده میباشند و توجه چندان به آنها صورت نمیگیرد ولی باز هم جوانان آنها تنوانستند که در رشته های مختلف ورشی دست آورد های چشم گیر داشته باشند به گونه مثال میتوان از جوانان فراه در رشته فوتبال و جوانان بادغیس در رشته پهلونی کورش نام برد، ولی افسوس کسانی که از آنها چیزی ساخته است هیچ وقت ملی نمی اندیشند و بنا به دلایل مختلف( قومی، سمتی و لسانی) استعداد های در حال رشد این جوانان را سرکوب کرده و به میل خود شان تصمیم میگیرند.

    پاسخحذف