۱۳۹۲/۳/۵

قهرمانی جنوب آسیا از اول سپتمبر، احتمال تعویق مسابقات برتر افغانستان؟




فدراسیون فوتبال نپال تائید کرده که تقسیم اوقات برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال جنوب آسیا تغییر نموده است. به اساس زمانبندی جدید، این مسابقات از اول سپتمبر شروع شده و تا یازدهم سپتمبر ادامه پیدا خواهد کرد. این مسابقات که به میزبانی شهر کتماندو در نپال برگزار می گردند قرار بود از 20 سپتمبر تا 2 اکتوبر برگزار شود، اما به سبب اینکه دو باشگاه از کشورهای مالدیو و هند به مرحله دوم مسابقات جام کنفدراسیون فوتبال آسیا راه یافته اند، در تقسیم اوقات مسابقات جنوب آسیا تغییر آمد. 

پاکستان، بوتان، سریلانکا، بنگلادش، مالدیو، هند، نپال و افغانستان در این مسابقات اشتراک می ورند. در دوره قبل، هند در مسابقه نهایی افغانستان را شکست داد و به قهرمانی رسید. 

تقسیم اوقات جدید هر چند زمینه حضور بازیکنان باشگاهی هند و مالدیو را در تیم های ملی شان تضمین می کند، اما می تواند تیم ملی افغانستان را تضعیف نماید. مسابقات برتر افغانستان قرار است روز 22 آگست شروع و تا 11 اکتوبر تداوم پیدا کنند. یک تعداد بازیکنان ملی پوش در ترکیب تیم های مسابقات برتر قرار دارند و بدون حضور بازیکنان مستقر در داخل کشور، تیم ملی حمایت مردم افغانستان در مسابقات جنوب آسیا را ندارد.

هنوز معلوم نیست برگزار کنندگان مسابقات برتر کشور تاریخ مسابقات برتر را به تعویق می اندازند یا خیر. در صورت عدم تعویق مسابقات برتر، اکثریت مطلق بازیکنان تیم ملی را بازیکنان مستقر در اروپا و آمریکا تشکیل خواهد داد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر